Akaryakıt / Petrol Dağıtım

İç Eğitmen Yetiştirme Projesi

1961 yılında kurulan firma, LPG’nin temini, stoklanması, dolumu ve LPG’li cihaz üretimi ile satışını kapsayan süreçleri gerçekleştiren entegre bir LPG şirketidir.
Bu sektörde faaliyet gösteren halka açık ilk şirket olan firma, 81 ilde 1.718 otogaz, 2.406 tüpgaz istasyonuyla hizmet vermektedir.

Proje Bilgisi

  • Firma İnsan Kaynakları Kurumsal iç eğitimleri verecek çalışanlarını seçti. Bir eğitim danışmanı ve bir de rehber eğitmen ile sürdürülen programda seçilen iç eğitmen adaylarına bir ön test yapılarak konuyla ilgili teorik bilgi düzeyleri ölçüldü.
  • İnsan Kaynaklarının beklentileri ve yapılan ön testin sonucunun ardından eğitmenlerimiz içeriği oluşturdular.
  • Yapılan demo sunumun ardından onaylanan eğitim içeriği ile hazırlanan eğitimimiz 2 gün boyunca iç eğitimen adaylarının yoğun sunum uygulamaları ile geçti. 
  • Her bir eğitmen adayının toplamda 6 defa sunum yapmasının ardından kameraya alınan kayıtlar üzerinden rehber eğitmenimiz farklı bir odadagerçekleştirdiği koçlukla iyi ve gelişim alanları ile ilgili eğitmen adaylarına geri bildirim verdi. 
  • Böylelikle katılımcılar, değişen sektörel şartları ve eğilimleri kavradılar, yetişkin eğitimi prensiplerini öğrendiler, 6 temel sunum ve iletişim becerisini kazandılar, olumlu atmosfer oluşturmanın prensiplerini anladılar, eğitim programının tasarım aşamalarını tanımlayabildiler, eğitimde yetiştiricilik (koçluk) yaklaşımını kazandılar, içeriği mantıksal ve sistematik olarak yapılandırabilmeyi öğrendiler.
  • Eğitimin ardından firma İnsan Kaynakları ile detaylı rapor paylaşıldı. 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Müşteri Odaklı Satış Strateji Geliştirme Programı

İş ortağımız, grup iştiraki olmakla birlikte Türkiye’de madeni yağ üretimi ve pazarlaması alanında faaliyet gösteren global bir oyuncudur. Faaliyet alanı motor yağları ve madeni yağlardır. Şirket otomotiv, endüstri ve deniz taşımacılığı segmentlerine hem doğrudan hem de distribütörleri aracılığıyla ürün tedariği yapan güçlü bir satış ve dağıtım ağına sahiptir. İzmir Menemen’de en üst düzey uluslararası ve yerel standartları karşılayan madeni yağ harmanlama tesisinde yılda yaklaşık 50.000 ton madeni yağ ve özel ürünün üretimini yapmaktadır.

Planlanan eğitim projesi İnsan Kaynakları tarafından katılımcıların ihtiyaçları ve eğitim danışmanımızla yapılan görüşmeler neticesinde içerik hazırlanarak sunulmuştur.

Proje Bilgisi

  • İnsan Kaynakları ekibinin talepleri doğrultusunda çerçeve eğitim içerikleri belirlenerek firma ile paylaşılmıştır
  • Eğitim danışmanı ile yapılan görüşmeler neticesinde içerikler detaylandırılarak firma yöneticilerine sunulmuş ve onayları alınmıştır
  • Eğitimler yüksek memnuniyet oranında tamamlanarak eğitimler esnasında gözlemlenen ihtiyaçlar belirtilmiştir
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak İnsan Kaynakları Yönetimine sunulmuştur

 

 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Liderlik Gelişimi Projesi

Dünyanın dikey bütünleşik yapıya sahip en önemli uluslararası şirketlerinden biri olan müşterimiz dünya petrol üretiminin %2.2’sini gerçekleştirmektedir. Dikey entegre yapısıyla dünyanın en büyük petrol ve doğalgaz şirketlerinden biri olan müşterimizin gelişmiş kaynak altyapısı rekabet gücünü artıran başlıca faktör olarak öne çıkmaktadır. Dünya genelinde kanıtlanmış rezervlerin hacmi açısından özel uluslararası petrol ve doğalgaz firmaları arasında ikinci konumdadır.

1998 senesinden itibaren 600’e yakın istasyonu ile Türkiye pazarında faaliyet gösteren Akaryakıt Petrol Dağıtımı Şirketi olan müşterimizin orta ve üst düzey yöneticileri ile geri bildirim eğitimi yapıldı.

Proje Bilgisi:

  • Katılımcı profili firmanın orta ve üst düzey yöneticileri
  • Katılımcılar öncelikle ‘yönetici’ olarak kendi zihin yapılarına odaklandılar. Kendilerine olan güvenin zihin yapılarından kaynaklandığını fark edip için bu süreci kullanabilmeyi öğrendiler. Geçmişe odaklanmak yerine olabilecek fırsatlara yönelik ileri besleme yapmanın yaratacağı zihinsel motivasyonun farkına vardılar. Çalışanlarının bireysel performansları le birlikte takım performansına etkilerini fark ettiler.
  • Eğitimden tam 4 hafta sonra tüm katılımcıları kapsayan süpervizyon görüşmesi ile, yapılan geri bildirim eğitiminin deneyimlere nasıl yansıdığı ICF onaylı koçluk sertifikasına sahip danışmanlarımız tarafından ölçümlenerek program tamamlandı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Yaşayarak Öğrenme Programları Projesi

1996 yılında hizmet vermeye başlayan hastaneler grubu, gözün tüm branşlarında göz ve göz çevresi sağlığına dair sorunlar için 500 farklı tedavi yöntemiyle göz sağlığı hizmeti vermektedir. Ülkemizde branş hastaneciliği ile yeni bir dönem başlatan firma, günde 8000 poliklinik ve 1000 ameliyat kapasitesiyle yurt içi ve yurt dışında toplam 28 ayrı noktada sağlık hizmeti vermektedir.

Proje Bilgisi

  • Tüm şubeler hastane yöneticilerinin yöneticilik becerilerini geliştirmek adına kurgulanmış simülasyon eğitimi gerçekleştirdik.
  • Bu simülasyon, katılımcıların bir hastaneyi 24 saatliğine yönetmeleri üzerine kurgulanmış bir masa oyunudur.
  • Katılımcılarımız; simülasyonda, hastanenin dört önemli biriminin yöneticilerini canlandırırlar ve birtakım olarak oyuna dâhil olurlar.
  • Bu masa oyunu ile katılımcılar,
  • Verdiği kararların sistemin bütününde nasıl etkileri olduğunu gördü.
  • Birimler arası (kendi fonksiyonları) dışında yardımlaşmanın önemini ve değerini anladı.
  • Yeniliklere açık olmanın önemini ve kazandırabileceklerini fark etti.
  • Sağlıklı karar alma sürecinin; sağlıklı veri elde etme ve verileri iyi değerlendirmeden geçtiğini gördü.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Takımlar Arası Stratejik Düşünme ve Planlama Becerisi Geliştirme Programı

Temeli 1700’lü yıllara dayanan müşterimiz, yenilikçi ve hasta odaklı uluslararası bir ilaç şirketidir. Kurulduğu dönemde özellikle Doğal bitkisel ilaçlar üreten, kaliteli ürünleri ve etik iş anlayışı ile döneminde büyük bir itibar kazanan müşterimiz dünya çapında, öncü ve inovatif tedavi seçenekleriyle her gün daha sağlıklı, daha Parlak Bir Gelecek inşa etmektedir. 

Birlikte yürüttüğümüz projenin amacı, katılımcıların aldıkları kararlarla sistemin bütününde nasıl etki ettiklerini göstermek ve bu sayede karar alma ve problem çözme becerisini geliştirmek, birimler arası (kendi fonksiyonları) dışında yardımlaşmanın önemini ve değerini anlamak, yeniliklere açık olmanın önemini ve kazandırabileceklerini fark etmek, sağlıklı karar alma sürecinin; sağlıklı veri elde etme ve verileri iyi değerlendirmeden geçtiğini görebilmektir.

Proje Bilgisi:

  • Katılımcılar ile masa başında yoğun bir 4 saatlik masa oyunudur.
  • Bir hastanenin 24 saatliğine başarıyla yönetilmesini amaçlamaktadır. Katılımcılar farklı departmanların yöneticilerini canlandırırlar.
  • Sanal bir dünyada iş akışı ve karar verme deneyimi yaşayan katılımcılar, hızlandırılmış bir 24 saatte, olan biten her şeyi tahta üzerinde izleyerek, verdikleri kararların neticelerini daha açık fark ederler. Simülasyon etkileşimli bir değerlendirmeyle sona ermektedir.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Markalaşmış Kurum Kültürü Projesi

Türkiye Çimento sanayisinin önde gelen kuruluşları arasında yer alan firma, 1972 yılında kurulmuştur. Bugün, Mersin, Eskişehir, Kayseri, Niğde ve Afyonkarahisar’da bulunan 5 entegre fabrikası, Ankara’da bulunan bir öğütme tesisi, Marmara terminali ve Malatya Çimento Paketleme tesisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir.

Beyaz çimento alanında dünyanın ilk üç markasından biri olan firma, Hamburg (Almanya), Trieste (İtalya), Sevilla ve Alicante (İspanya), Gazimagusa (KKTC), Köstence (Romanya) ve Novorossiysk’de (Rusya) bulunan terminalleriyle uluslararası bir çimento üreticisidir.

Projenin amacı, firmanın çalışanlarına “Kurum Kültürüne Sahip Çalışan Olmak” fikrini benimsetmek ve hem birey hem de kurum olarak ortak bir başarı için farkındalığın nasıl hayata geçeceği ile ilgili yöntemler konusunda bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.

Proje Bilgisi:

  • Katılımcı gruba eğitim öncesi insan kaynakları departmanı iş birliği ile bir ön test uygulanarak eğitim içeriğine ışık tutacak ihtiyaç tespiti yapıldı.
  • İçeriğin ön test sonuçlarına göre belirlenmesinin ardından eğitim danışmanının hazırladığı demo sunum İnsan kaynakları birimi ile paylaşıldı.
  • Demo sunumun onayının ardından uygulama, vaka çalışmaları, oyunlar, bireysel ve grup egzersizleri ile eğitim tamamlandı.
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlandı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Yaşayarak Öğrenme Kültürü Projesi

Müşterimiz ambalaj sektöründe Türkiye, Romanya ve Bulgaristan'da pazar lideri konumunda olup tüm Balkan ülkeleri ve birçok Avrupa ülkesine satış yapan öncü isimlerden biridir. Kalıplanmış selülozik malzemeler üretimi alanında yenilikçi ürünleri ile dünyanın her yerinde tercih edilen seçkin bir marka olmayı stratejik hedef olarak belirledi. Çevre dostu olan selülozik bazlı ürünleri ile sağlıklı ve hijyenik ambalaj üretimini uluslararası yatırım politikaları ile genişleterek ve sektörün öncü teknolojilerini kullanarak büyümesini devam ettirmektedir.

Proje Bilgisi:

  • Çalışan ve yöneticilerinin belirlenen gelişim alanları takım çalışması, bilgi paylaşımı, iş birliği kavramı ile yaşayarak öğrenme metotları kullanılarak geliştirildi.
  • Tüm katılımcılarımız takımlar halinde birlikte çalıştılar.
  • Doğru ve etkili bir planlama yaparak bilgi paylaşımı ve kaynak yönetimini gerçekleştirerek zorlu görevde ‘’Birlikte hareket etmeyi’’ deneyimle içselleştirdiler.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Takımlararası Stratejik Düşünme ve Planlama Becerisi Geliştirme Programı

Firma, Eylül 1997’de bir banka iştiraki olarak yurtiçi ve yurtdışı faktoring hizmetleri vermek üzere kurulmuştur. Çeşitli sektör ve büyüklükteki şirketlerin ihtiyaçlarına uygun, kaliteli faktoring hizmetleri sunulması amaçlanmıştır. Kuruluşundan itibaren tüm faktoring hizmetlerinin kullanılır hale gelmesini ve mevcut pazarın genişlemesini hedeflemiştir. Yeni müşteri potansiyelinin özellikle önemsendiği bu amaç doğrultusunda, mevcut diğer araçlara tercih edilebilmek ve piyasadaki rakiplerin önüne geçebilmek için hizmette kaliteye öncelik verilmiştir.

Projenin amacı, katılımcıların verdikleri kararların sistemin bütününde nasıl etkileri olduğunu göstermek ve bu sayede etkin karar alma becerisini geliştirmek, birimler arası (kendi fonksiyonları) dışında yardımlaşmanın önemini ve değerini anlamak, yeniliklere açık olmanın önemini ve kazandırabileceklerini fark etmek, sağlıklı karar alma sürecinin; sağlıklı veri elde etme ve verileri iyi değerlendirmeden geçtiğini görebilmektir.

Proje Bilgisi:

  • 4 saat süren bir masa oyunu olan Acil Serviste Bir Cuma Gecesi firmanın orta ve üst düzey yöneticileri ile planlandı.
  • Katılımcılar bir hastaneyi 24 saatliğine başarıyla yönetmeyi amaçlamaktadır. Farklı departmanların yöneticilerini canlandırırlar.
  • Sanal bir dünyada iş akışı ve karar verme deneyimi yaşayan katılımcılar, hızlandırılmış bir 24 saatte, olan biten her şeyi tahta üzerinde izleyerek, verdikleri kararların neticelerini daha açık fark ederler. Simülasyon etkileşimli bir değerlendirmeyle sona ermektedir.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.