İç Eğitmen Yetiştirme Programı Projesi

Doğa dostu, güvenli ve temiz yakıt olması nedeniyle Türkiye’de doğalgaz kullanımı yaygınlaşmaya başladı. Bu noktadan yola çıkarak kurulan firma doğalgaz sektöründe hizmet sunabilmek amacıyla başladı. Firma, 21 bölgede, 31 ilde, 27 il merkezinde, 175 ilçe ve beldede doğal gaz dağıtım ve perakende satış faaliyetlerine devam etmektedir.

Projenin amacı, hizmetlerinin yaygınlaşması sebebiyle bölgelerde eğitim verecek iç eğitmenlerin yetiştirilmek ve eğitmen potansiyeli olan kişilerin bu potansiyellerini performansa dönüştürmektir.

Proje Bilgisi

  • Katılımcı profili firma tarafından iç eğitmen olarak belirlenen farklı departmanlardan yöneticiler ve kendi alanlarında uzmanlığa sahip olan çalışanlar
  • Yöneticilerin ve kendi alanında uzmanlığı olan çalışanları eğitim verecekleri alanlarda beklentileri İnsan Kaynakları Yöneticileri tarafından alındı.
  • Eğitmen adaylarından seçilenlerle görüşme yapılarak ihtiyaç analiz çalışması yapıldı
  • Eğitimde yapılan sunumlardan 2 tanesi kendi sunumları üzerinden değerlendirildi böylece temel aktarım noktaları belirlendi
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlandı
  • Eğitmen adaylarından seçilenlerin ilk eğitimleri danışmanlarımız tarafından izlenerek geri bildirimler birebir kendileriyle paylaşıldı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Kurum Kültürü Projesi

Müşterimiz Ege bölgesinin en büyük enerji üreticilerinden biri, 3 ayrı işletmesinde bölgenin elektriğini üretiyor ve istihdama katkı sağlıyor.

İşbirliğimiz 2017’de başladı ve 2018 yılında devam etti. Proje yöneticilerden mavi yakalı operatörlere kadar geniş bir grubun eğitimlerini kapsadı ve bir kurum kültürü projesi olarak yapılandırıldı.

Amacımız; üst düzey liderlerde koçluk ve geribildirim kültürünü desteklemek, orta kademe yöneticilerde operasyonu yönetirken çıkabilecek problem çözme ve karar verme yetkinliklerini geliştirmek ve operatörlerde de iş birliği, etkileşim ve takım çalışması kavramlarını hayata geçirmek için özel tasarım programlar hazırladık ve gerçekleştirdik. Adanmış bir danışmanlar grubu ile hazırladığımız programların mesajlarını kurum kültürünün bileşenlerini hatırlatacak ve kuvvetlendirecek mesajlar ve uygulamalar ile zenginleştirerek sunduğumuz projemize 23 grup ve yaklaşık 300 katılımcı in; katılımcı ve yönetici yorumları ile başarıyla hayata geçirilmesinden duyulan mutluluğu paylaştık.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Kurumsal Eğitimler Projesi

Türkiye’de her geçen gün gelişerek büyüyen elektrik dağıtım ve perakende satış sektörünün yeni, dinamik ve tecrübeli oyuncularından biri olan kurum, Türkiye’nin önde gelen sanayi gruplarından ve Avrupa’nın lider enerji şirketlerinden biri ile oluşturduğu ortak girişim şirketidir.

Türkiye de enerji piyasasının yeniden yapılandırılması ve elektrik dağıtım şirketlerinin özelleştirme sürecinde, ilk özelleştirilen elektrik dağıtım şirketlerinden birini devir almış; dağıtım ve perakende satış faaliyetinin ilklerini gerçekleştirerek, enerji sektöründe kaliteli hizmet ve müşteri memnuniyetini hedefleyerek grup şirketleri ile hizmet vermeyi sürdürmektedir.

Önceleri sadece Sakarya, Kocaeli, Bolu ve Düzce’de faaliyet gösteren kurum; 2013 yılı itibariyle Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterilerine hizmet verme hedefiyle çalışma alanını genişletmiştir.

En üst kademedeki yöneticiden sahaya kadar olan tüm çalışanlar kurumun güçlü markasının arka planında önemli roller alarak; markalaştırdıkları organizasyonel kültürleri ve kurum stratejileri ile de sektörlerinde markalaşmıştır.

Proje Bilgisi

  • Kurum içinde yer alan akademik yapılanma çatısı altında en üst düzeyden, en alt kademeye kadar tüm eğitim ihtiyaçları belirlendi.
  • Yöneticiler ile bire bir yapılan görüşmelerde eğitimden beklentiler alınarak focus grup çalışması yapıldı ve mevcut beklentiler derinleştirildi.
  • Belirlenen eğitim ihtiyaçları doğrultusunda eğitim başlıkları seçildi ve projede görev yapacak eğitim danışmanları ile saha çalışmaları yapılarak eğitim içerikleri tasarlandı.
  • Saha çalışmaları neticesinde nihai içerikler kuruma özel tasarlandı ve Türkiye’nin farklı bölgelerinde projenin ilk etap eğitimlerine başlandı.
  • Üst düzey Yöneticiler için de, koçluk enstrümanlarının ağırlıklı kullanıldığı “Etkin insan Yönetimi” eğitimleri planlandı.
  • Sahada çalışan tekniker/ teknisyenler için, “Problem Çözme Karar Verme Becerileri”, “Çatışma Yönetimi Becerileri”, “Güvenli Davranış” eğitimleri verildi.
  • Müşteri ile birebir temasta olan “Müşteri İlişkileri Uzmanları” için “Müşteri Odaklı Hizmet Yaklaşımı”eğitimleri verildi.
  • Her bir eğitim sonrasında katılımcının performansının da özet olarak paylaşıldığı eğitim raporları hazırlandı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Liderlik Projesi

Türkiye’nin en büyük holdinglerinden birinin iştiraki olarak Enerji sektöründe hizmet vermekte olan şirket; doğal gaz dağıtımı, elektrik ticareti, doğal gaz ticareti ve yenilenebilir enerji alanlarında faaliyet göstermektedir.

Türkiye'nin en yaygın 2. özel doğal gaz dağıtım şirketi olarak 11 şehirde 30 yıl süreyle doğal gaz dağıtım lisansına sahip ve yaklaşık 1.200.000 BBS aboneye hizmet sunmaktadır. Yenilikçi ve müşteri odaklı hizmet anlayışıyla enerji sektörünün en önemli aktörlerindendir ve tüm Türkiye’de serbest tüketicilere elektrik hizmeti vermektedir.

En üst kademedeki yöneticiden sahaya kadar olan tüm çalışanlar kurumun güçlü markasının arka planında önemli roller alarak; markalaştırdıkları organizasyonel kültürleri ve kurum stratejileri ile de sektörlerinde markalaşmıştır.

Proje Bilgisi

  • 75 kişilik saha satış ekibi ve 50 kişilik tekniker olarak görev yapan kişilerin, kurumun belirlediği kriterler doğrultusunda mevcut durumları ve gelişim alanları yapılan ölçümleme çalışmaları ile belirlendi.
  • Ölçümleme sonrasında verilecek olan eğitim başlıkları belirlendi ve projede görev yapacak eğitim danışmanları ile saha çalışmaları yapılarak eğitim içerikleri tasarlandı.
  • Ölçümleme ve saha çalışmaları neticesinde nihai içerikler kurumua özel tasarlandı ve Türkiye’nin farklı bölgelerinde projenin ilk etap eğitimlerine başlandı.
  • Saha Satış ve Tekniker eğitimlerine paralel olarak, bağlı oldukları Yöneticiler için de “Yönetim ve Liderlik Becerilerini Geliştirmek” eğitimleri planlandı.
  • Yönetim ve Liderlik eğitimlerine başlamadan önce Yöneticilere mevcut durum analizleri yapılarak yönetici yetkinliklerinin ne kadarının tutum ve davranışa döndürüldüğü saptandı.
  • Yöneticiler ile bire bir yapılan görüşmelerde eğitimden beklentiler alınarak focus grup çalışması yapıldı ve mevcut beklentiler derinleştirildi.
  • Toplanan veriler neticesinde de içerikler dizayn edildi ve kurumdan alınan onay doğrultusunda kullanıldı.
  • Her bir eğitim sonrasında katılımcının performansının da özet olarak paylaşıldığı eğitim raporları hazırlandı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Müşteri Memnuniyeti Araştırması

Almanya'nın önde gelen sigorta gruplarından biri olan firma asıl ilgi alanı olan inşaat risklerinde pazar lideri konumundadır.

Proje Bilgisi

  • Alanında lider olan firma sahip olduğu müşterilerinin verdikleri hizmetlerden ne kadar memnun olduğunu detaylı bir analiz çalışması ile tespit etmek istedi.
  • Memnuniyeti ölçmek istedikleri konu başlıkları firma yetkilileri ile birlikte belirlendi.
  • Her bir başlık için etkili sorular hazırlandı.
  • İletişim bilgileri verilen tüm müşteriler ile anketler paylaşıldı.
  • Anket cevaplama süresi tamamlandıktan sonra hazırladığımı detaylı araştırma raporu şirket yetkilileri ile paylaşıldı.
  • Bu raporda hem korunması gereken yüksek memnuniyet sahibi alanlar hem de iyileştirilmesi gereken düşük memnuniyete sahip alanlar net bir şekilde paylaşıldı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Liderlik Gelişimi Projesi

Türkiye’de sofra camı üretimiyle 20 yıldır sektörde inovatif ve teknoloji odaklı bir rol üstlenen firma toplam 300 bin metrekarelik alan üzerine kurulu iki üretim tesisi ve İstanbul’da satış ve pazarlama ofisi ile birlikte 2.000 kişiye istihdam sağlıyor. Türkiye’nin her noktasına ulaşan güçlü bir satış ve dağıtım ağına sahip firmanın yenilikçi ve özgün cam tasarımları, dünyada başta Fransa, İspanya ve İran olmak üzere, Brezilya’dan Çin ve Filipinler’e kadar 130 farklı ülkeye ihraç ediliyor. Firma, cam üretimi ile ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerini bünyesinde 2001 yılında kurduğu “fabrika içinde fabrika” olarak nitelendirilen Teknopark’ta gerçekleştiriyor. İnovasyon odaklı Teknopark, alanında kendi üretim teknolojisini oluşturan dünyadaki 3 firmadan biridir.

Proje amacı, Orta ve üst düzey yöneticiler; iletişim, yöneticilik ve koçluk becerilerini geliştirmek ve etkin koçluk yöntemleri kullanarak bireysel ve ekip olarak başarılarını pekiştirmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Temelde koçluk alan kişilerin (danışanların) "Değişimlerini kolaylaştırmak, performanslarını arttırmak ve işten alınan doyumlarını yükseltmek" hedeflendi. 

Proje Bilgisi:

  • Birebir Koçluk kendi ve çalışanlarının performanslarını artırmak için gerekli koçluk bakış açısını ve becerileri edinmek isteyen üst ve orta düzey yöneticiler için dizayn edildi.
  • Kurum içerisinde; süreç hakkında genel bilgi verildi ve danışana yönelik üzerinde çalışılması düşünülen kişisel yetkinlik hedeflerinin belirlenmesine yönelik ön toplantı yapıldı.
  • Toplantıda tespit edilen hedefler doğrultusunda (max. 3 hedef) süreçlerin başlayacağı tarihler belirlendi. Müteakiben birebir koçluk seanslarına başlandı.
  • Son seansta her bir katılımcı için (danışan-koç) birlikte genel kapanış değerlendirmesinin yapıldı, sonuç değerlendirme raporu danışan tarafından hazırlandı ve paylaşıldı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Odaklı Hizmet Gelişim Programı

1998 yılında İstanbul'da kurulan firma vize başvurularının kabulü ve değerlendirilmesi ile ilgili destek hizmetleri alanında uzmanlaşmıştır. Almanya Dışişleri Bakanlığı tarafından Ankara, İstanbul ve İzmir’de, İtalya Dışişleri Bakanlığı tarafından da İstanbul’da vize hizmetlerinin sağlanması için yetkili tek resmi kurum olan firma tüm çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını işin gerektirdiği ya da yapılan değerlendirmeler sonucunda operasyonun gelişmesi ve öğrenen bir yapıya sahip olabilmesi için saptayarak güncel eğitim ve programlar ile desteklemektedir.

Program amacı,  firmada farklı kademede görev yapan çalışanların müşteriler ile temaslarında kurumun hizmet vaadini yerine getirmesi için gereken yaklaşım ve becerilere kazanmasıdır.

Proje Bilgisi:

  • Kurum kendi içinde yaptığı ihtiyaç analiz çalışması sonrasında çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını belirlemiştir
  • Belirlenen eğitim ihtiyaçları hakkında PDR International ile toplantı yapılarak firmadan bekledikleri davranışsal hedefler alınmıştır
  • Yetkinlikler ve davranışsal göstergeler sonrasında eğitim başlıkları belirlenerek eğitim danışmanları tarafından içerikler oluşturulmuş; firma tarafından verilen vakalar konular arasına yerleştirilmiştir
  • Firma ile nihai içerikler paylaşılmış; alınan onay neticesinde içerikler son haline getirilerek sunulmuştur
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlanmıştır.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Kurumsal Gelişim Projesi

Türkiye’nin büyük gruplarından birinin çatı firması olarak kurulmuş ve lüks perakende alanında hizmet vermekte olan bir kurumdur. Mobilya, ev tekstil, ev aksesuar, lüks marka giyim gibi farklı yabancı markları çatısı altında barındırmaktadır.

Proje Yönetici seviyesi ve çalışan seviyesi olarak 2 farklı kademe çalışanları için planlanmıştır. Çalışanlar için, mağaza içinde ekip iletişimi ve müşteri ile satış süreçlerinin iletişiminin yönetimi olarak ele alınmıştır. Yönetici tarafında ise hem mağazada ekip yönetimi hem de mağazaya gelen müşteri yönetimini desteklemek amacıyla içerikler dizayn edilmiştir.

Proje Bilgisi

  • Belirlenen mağazalarda gizli müşteri olarak saha ziyaretleri gerçekleştirilmiştir.
  • Saha ziyaretleri sonucunda eğitimlerin içerikleri revize edilerek mağaza yöneticilerinin katılımı ile demo sunum yapılmıştır.
  • Mağaza çalışanlarından belirlenen grupla odak grup çalışması yapılarak beklentiler netleştirilmiştir.
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlanmıştır.

Ölçme ve Değerlendirme Araçlarımız ile ilgili detaylı bilgi için http://www.pdrinternational.com.tr/pages?name=our-assessment-and-evaluation-tools linkini tıklayın.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Deneyimi Yönetimi Projesi

Müşterimiz uluslararası perakende devi, 60 ülkede 1300 mağaza ve 12000 satış noktası ile hizmet veriyor, yenilikçi temaları ile her gün Türkiye’nin dört bir yanında müşterilerini mağazalarında ağırlıyor.

İşbirliğimiz 2016 yılında başladı ve halen başarıyla devam ediyor.

Mağaza müdür ve müdür yardımcılarının katılımı ile müşteri deneyimi-mutlu müşteri-mutlu çalışan üçgeninde özel tasarım bir deneyim yolculuğu hazırladık.

Bilgi, tecrübe ve yeni deneyimleri doğal bir öğrenme ortamı yaratarak harmanladık, markanın DNA’sında bulunan öğreti ve yaklaşımları her günün müşteri deneyimine aktarabilmek ve müşterinin her zaman ilk tercihi olmak için bizlere düşenleri konuştuk, nasıl hayata geçirebileceğimizi paylaşıp deneyimlerimizi çoğalttık.

Tüm mağaza yönetim ekibinin katılımı ile iki yıl üst üste gerçekleştirilen “müşteri deneyimi yönetimi” programının takiben yönetsel becerileri desteklemek için hazırladığımız iki modülden oluşan programımız ile projeye devam ettik.

 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Deneyimi Projesi

Müşterimiz, Türkiye'de gıda dışı perakende sektörünün önde gelen gruplarından olup, Nisan 2012 itibariyle bugün Türkiye'nin 28 ilinde 38 çok katlı, 14 konsept mağaza, 13 Outlet Mağazası ile faaliyetini sürdürmektedir. Türkiye'de perakende alanında ilklerin uygulayıcısı olan müşterimiz; koşulsuz müşteri mutluluğu yaklaşımını 3000'e yakın çalışanıyla müşterisi ile buluşturmaktadır. Müşterimiz bu çerçevede 2012 yılında müşteri deneyimini desteklemek amacıyla müşteri ilişkileri ve sorunlu durumlar ile etkin şekilde başa çıkma konuları üzerinde odaklanan eğitim ve gelişim programlarında çözüm ortağı olarak PDR International'ı seçti.

Proje Bilgisi

  • Tüm mağazalardaki Müşteri İlişkileri Yönetmenlerinin ve Takım Liderlerinin katılımı ile gerçekleşen bu program adanmış bir danışman grubu tarafından ön analizlerin ve müşteri geribildirimlerinin de analize dâhil edildiği bir sürecin sonunda özel olarak tasarlandı ve gruplar halinde tekrarlandı.
  • Gelişim projesinin ilk iki adımında araştırma ve tanımlama çalışmaları yapıldı.
  • Müşteri deneyimini mükemmelleştirmeye ve zorlu durumlarla etkili şekilde başa çıkmaya yönelik bir çalışma ve eğitim programı hazırlandı.
  • Tüm mağazalardaki müşteri ilişkileri yöneticileri ve takım liderlerinin katılımı ile gerçekleşen programlar öncesinde belirlenen müşteriler ile birebir yapılan görüşmeler sonunda hazırlanan vaka ve senaryo çalışmaları eğitim akışına değer kattı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Hasta Hizmetleri Gelişim Projesi

Müşterimiz, 1995 yılından bu yana Türkiye'de hastanecilik alanında faaliyet gösteriyor ve 15 hastane, 2 Hastane Kompleksi ve 2 Tıp Merkezi ile toplam 19 hizmet merkezinde 9000 çalışan ile hastane sektöründe ülkemizin önde gelen kuruluşlarındandır. Kalite prensipleri gereği hasta ve hasta yakını memnuniyetini en üst seviyede tutma çabasını çalışanlarının her düzeyde eğitim programları ve danışmanlık hizmetleri ile destekleyerek sürdürmektedir. PDR International çözüm ortaklığında gerçekleştirilen, Hasta Hizmetleri ve Hemşirelik Hizmetleri çalışan ve yöneticileri başta olmak üzere tüm çalışanların katıldığı projenin amacı, hasta ve hasta yakını memnuniyetini artırmak, zorlu durumlarla başa çıkmak için çalışanlara pratik ve hemen uygulanabilir araçlar sağlamak ve hastanenin hizmet kriterlerinin tüm çalışanlarca en etkin şekilde uygulanmasını desteklemek olarak belirlendi.

Proje Bilgisi

  • Ön çalışması adanmış bir danışman grubu tarafından yapılan bu projede zaman zaman "gizli müşteri" adımları da gerçekleştirildi. Bu sayede eğitim etkinliği ölçümünü de içine alan proje yapılandırıldı.
  • Hastanenin devamlılık arz eden çalışma döngüsü nedeniyle uzun süreli eğitim programlarına katılmaları mümkün olmayan çalışanlar için her hafta ½ günlük programlar ve 4 ay süren bir gelişim projesi yapılandırıldı.
  • Her katılımcının her modül sonunda aksiyon planlarını yöneticisi ile paylaştığı bir takip mekanizması da projenin içine yerleştirildi ve böylece öğrenilenlerin kısa zamanda hayata geçirilmesi için küçük ama etkili bir teşvik adımı yaratılmış oldu.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Anketi Çalışması

1977 yılında beri tekstil sektöründe faaliyet gösteren firma, Türkiye operasyonundaki 3 fabrikası ile aylık 800.000 adet üretim kapasitesine sahip olup birçok dünyaca ünlü markanın üreticiliğini yürütmektedir.

Projenin amacı, 3.000’in üzerinde çalışanlarının şirkete olan bağlılık seviyelerini ölçmek, memnun oldukları ve gelişmesini bekledikleri konuların önem düzeyine göre ortaya çıkması sonucu aksiyon planları oluşturmaktır.

Proje Bilgisi

  • 4 farklı lokasyondaki mavi ve beyaz yaka çalışanlar için ayrı soru setleri hazırlandı, firmanın onayına sunuldu.
  • Mutabakat sağlanması sonucu beyaz yaka çalışanlara online, mavi yaka çalışanlara ise her bir lokasyonda dağıt & topla tekniği ile anketler uygulandı.
  • Tüm anketler analiz edilerek her bir başlık için raporlar hazırlandı ve firmayla paylaşıldı.

Ölçme ve Değerlendirme Araçlarımız ile ilgili detaylı bilgi almak için http://www.pdrinternational.com.tr/pages?name=our-assessment-and-evaluation-tools linkini tıklayın. 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.