Otomotiv

Performans Gelişimi Projesi

Kurum, lastik ve inşaat güçlendirme ile kompozit teknolojileri pazarlarının global oyuncusu olup; Türkiye, Brezilya, Endonezya, Tayland ve ABD olarak 5 ülkede 12 üretim tesisi ile hizmet vermektedir.

Kurum insan kaynakları ve eğitim biriminin yaptığı analiz çalışmaları neticesinde katalog hazırlanmış ve çalışanların beklentileri ve kendi kişisel ihtiyaçlarını karılama doğrultusunda açılmıştır. 5 farklı başlıkta çok sayıda katılımcıya ulaşarak yüksek memnuniyet oranı ile proje tamamlanmıştır.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Performans Gelişimi Projesi

Global arenada fren sistemlerinin lider üreticisi konumunda olan firma; teknolojik anlamda standartları belirleyen öncü olarak 110 yıldan daha uzun bir süreden beri modern fren sistemlerinin gelişimine, üretimine, pazarlamasına ve servisine yön vermektedir.

PDR International olarak kurum ihtiyaçları çerçevesinde modüler bir yapı olarak kurgulanan eğitim projesinde;  eğitimler başlangıç seviyesinden birbirini tamamlayıcı programlar ile şekillendirilerek tüme varım metodu ile gerçekleşmiştir. Projedeki amacımız sürdürülebilir bir yapı ile ilerlemek olmuştur.  

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Performans Gelişimi Projesi

1911 yılında Denver'da (ABD) kurulmuş olan kurumumuz, endüstriyel, hidrolik, zirai ve otomotiv uygulamaları için yüksek teknoloji ürünü kauçuk kayışlar ve hortumların önde gelen üreticisidir. 2009 yılından beri İzmir Ege Serbest Bölgesinde faaliyetine devam etmektedir. Kurumumuz yalnızca tüm önemli otomobil ve makine üreticilerine değil, aynı zamanda bakım ve yedek parça pazarına da tedarikte bulunmaktadır. Otomotiv imalatı, nakliyat, tarım, madencilik, inşaat, ofis ekipmanı, bilgisayar teknolojisi ve gıda işlemleri hizmet verdiği başlıca endüstri alanlarıdır.

 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Performans Gelişimi Projesi

Kurumumuz, Ford Motor Company ve Koç Holding’in eşit oranda hisse sahibi oldukları halka açık bir şirkettir. 2004 yılından bu yana, Türkiye’nin en fazla ihracat yapan ilk 3 şirketi arasında yer alan kurumumuz, son 8 yıldır otomotiv sektörü ihracat şampiyonu ve son 4 yıldır Türkiye ihracat şampiyonu olma başarısını göstermektedir. 2018 yılında da 5 kıtada 94 ülkeye yaptığı 5,7 milyar dolar tutarındaki araç ve parça ihracatı ile Türkiye ihracat şampiyonu olmuştur. Kocaeli’deki Gölcük ve Yeniköy Fabrikaları, Eskişehir’deki İnönü Fabrikası, İstanbul’daki Sancaktepe Ar-Ge Merkezi ve Yedek Parça Deposu ile 3 ana merkezde faaliyet gösteren kurumumuz, 11.000’e yakın kişiye istihdam sağlamaktadır. Kurumumuz, Borsa İstanbul’ daki en değerli otomotiv şirketidir.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Performans Gelişimi Projesi

Endüstriyel Otomasyon sektöründe yaratıcı çözümler sunmak ve bu çözümleri yurt içi ve yurt dışında yaymayı amaçlamak için 2004 yılında kurulmuş bir kurumdur.

Çalışanlarının iş ortamında kişisel gelişimlerini desteklemeye önem veren bir kurum olduğu için farklı alanlarda, kişiye özel içeriklerle programlar gerçekleştirilmiştir.

Kurum içi müşteri memnuniyeti ve kurum kültürü oluşturma kapsamında başlayan programlarımız sürdürülebilir dış müşteri memnuniyeti yaratma ile devam etmektedir.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Çalışan Memnuniyet Anketi

Binek otomobillerinin ve motosikletlerinin üretim, ithalat ve pazarlaması sorumlu kurum, 1992 yılında kurulmuştur.

Gebze Şekerpınar´da bulunan fabrikaları ile Avrupa´daki ikinci büyük otomobil üretim tesisidir.

Proje Bilgisi

  • Çalışanların memnuniyetini ölçmek amacıyla, kuruluşun iklimini, hangi faktörlerin çalışan memnuniyetine katkıda bulunduğunu ve hangilerinin memnuniyetlerini düşürdüğünü değerlendirmek üzere gerçekleştirilmiş bir çalışmadır.
  • Çalışma sonrası aksiyon önerilerinin yer aldığı detaylı rapor firma ile paylaşılmıştır.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Çalışan Memnuniyet Anketi

Kurum 100 yılı aşkın süredir müşterilerini memnun etmek için çok yönlü çözümler sunmaktadır. Uzun yol taşımacılığı, şantiye ve dağıtım taşımacılığı alanlarında kullanılmak için tasarlanmış kamyon ve otobüs serileri ile sadece yüksek kalitesi ile değil, aynı zamanda her koşulda hayran bırakan araçları üretmektedir.

Proje Bilgisi

  • Çalışanların memnuniyetini ölçmek amacıyla, kuruluşun iklimini, hangi faktörlerin çalışan memnuniyetine katkıda bulunduğunu ve hangilerinin memnuniyetlerini düşürdüğünü değerlendirmek üzere gerçekleştirilmiş bir çalışmadır.
  • Çalışma sonrası aksiyon önerilerinin yer aldığı detaylı rapor firma ile paylaşılmıştır.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Performans Gelişimi Projesi

Müşterimiz, dünyanın önde gelen otomobil üreticileri için ısıtma, soğutma ve havalandırma, klima kontrol ünitesi (HVAC), motor soğutma modülü (ECM), radyatör, fan, hortum ve boru üretimi, alternatörler, marş motorları, silecekler, yakıt filtreleri, kompresörler ve çeşitli sensörlerin satışını yapmaktadır.

Proje Bilgisi

  • Müşterileriyle sıcak temas halinde olan satış ekibi için ihtiyaçlar belirlendi.
  • Bu ihtiyaçlar doğrultusunda eğitim programları tasarlandı.
  • Zor müşteriler ile başa çıkma, etkin dinleme, doğru soru sorma, müzakere becerileri ve ikna konularında beceriler geliştirildi.
  • Eğitim öncesi ve sonrası yapılan değerlendirmeler ile görüş ve öneriler detaylı bir rapor ile paylaşıldı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Müşteri Memnuniyeti Gelişim Programı

İş ortağımız, global arenada en çok tercih edilen, 98 ülkede 2.500 yerel yetkili satıcı aracılığıyla bölgesel ve ulusal satış şirketleri tarafından pazarlanmakta ve satılan; güvenlik teknolojisi ve inovasyon alanında dünya lideri olan bir firma.

Planlan eğitim projesinin amacı, globalde halihazırda verilen eğitimlerin Türkiye’de de aynı nitelikte ve içerikte hazırlanarak sunulmasıdır. 

Proje Bilgisi

  • Globalde verilen eğitimin içeriği, kullanılan uygulamaların know-how bilgileri PDR eğitim danışmanı ile paylaşıldı
  • Dokümantasyonların Türkçe çevirileri yapıldı ve firma ile paylaşılarak onay alındı
  • Eğitim içeriği lokal beklentiye göre dizayn edildi ve yönetim ile paylaşıldı
  • Eğitimler yüksek memnuniyet oranında tamamlanarak eğitimler esnasında gözlemlenen ihtiyaçlar belirtilmiştir
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak İnsan Kaynakları Yönetimine sunulmuştur

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırma/ Eğitim İhtiyaç Analizi Çalışması

İş ortağımız olan yabancı ölçekli firma tarımsal çözümlerin tasarımını, üretimini ve dağıtımını yapmaktadır. Türkiye operasyonunda başlatılması planlanan eğitim projeleri öncesinde çalışanları kuruma olan memnuniyetini ve bağlılığını ölçerek iyileştirme süreçlerini kurgulamış; ardından da araştırma sonucunda çıkan eğitim ihtiyacını doğru kişiye doğru eğitimi vermek amacıyla eğitim ihtiyaç analizi çalışmasını online portalımız üzerinden gerçekleştirmiştir.

Proje, önce çalışanın kuruma bağlılığını görmek ve kendi temel eğitim ihtiyaçlarını “doğru kişiye doğru eğitim gerçekleştirmek” amacıyla kurgulanmıştır.

Proje Bilgisi

  • İnsan Kaynakları ekibi tarafından araştırmaya katılacak kişilerin listesi kurumumuz ile paylaşıldı.
  • Online anket gönderimleri bir günde tamamlandı ve on beş iş gününde katılımcılar tarafından dolduruldu.
  • Derlenen çalışma rapor haline getirildi ve farklı seviyelerdeki katılımcılarla odak grup çalışmaları yapılarak paylaşıldı ve çözüm önerileri alındı.
  • Alınması gereken aksiyonlar odak grup toplantılarında aktarıldı.
  • Çalışan Memnuniyeti Araştırması sonunda çıkan eğitim ihtiyaçlarının doğru departman ve kişiye göre planlanması için “Eğitim İhtiyaç Analizi” çalışması yapıldı.
  • Çıkan sonuçlar İnsan Kaynakları yönetimine raporlandı ve eğitim planlamaları yapıldı.

 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Departman Bazlı Performans Gelişim Projesi

İş ortağımız, alanında Türkiye’nin lideri olmanın yanı sıra kendi sektöründe Avrupa’da da başarılara imza atmış; kendi teknolojisini üreten, geliştirdiği ürün ve hizmet çözümleri ile müşteri ihtiyaçlarına yön veren bir markadır. Rekabet gücü, uluslararası deneyim, zengin ürün çeşitliliği, uzman çalışanları, güçlü Ar-Ge ve yalın üretim altyapısı ile hizmet çıtasını günbegün yükseltmektedir.

Planlana eğitim projeleri İnsan Kaynakları tarafından belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda departman bazında performanslarını geliştirmeye yönelik bir proje ile çerçevelenmiştir.

Proje Bilgisi

  • İnsan Kaynakları yöneticilerinin talepleri doğrultusunda çerçeve eğitim içerikleri belirlenerek firma ile paylaşılmıştır
  • Eğitim danışmanları ile yapılan görüşmeler neticesinde içerikler detaylandırılarak firma yöneticilerine sunulmuş ve onayları alınmıştır
  • Eğitimler yüksek memnuniyet oranında tamamlanarak eğitimler esnasında gözlemlenen ihtiyaçlar belirtilmiştir
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak İnsan Kaynakları Yönetimine sunulmuştur

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Performans Gelişimi Projesi

Dünya çapında önde gelen otomobil firmaları için yenilikçi motor ve transmisyon pompaları ve toz metal bileşenleri üreten teknoloji odaklı bir otomotiv tedarikçisi ve global lider olan firma, yenilikçi ve güvenilir parçaları ve ürünleri üretmek için alanının en iyisidir.

Proje Bilgisi

  • Yaşamımızın her aşamasında söz konusu olan ikna ve iknanın ön koşulu olan etkileme konusunda tüm çalışanlarını geliştirmek isteyen firmamız için eğitim programları belirledik.
  • Katılımcılar bu süreçte, değer merkezli birey olmanın etkilemedeki önemini, İknanın önündeki engelleri, beynin özelliklerini, iknanın psikolojisini ve Nöropazarlama metodolojisini öğrendiler.
  • Öğrendiklerinin ne kadarını nasıl kullanacaklarını ise hazırladıkları eğitim gazetesi, söz ağacı ve grup çalışmaları ile gösterdiler.
  • Eğitim sonunda İnsan Kaynaklarına yazılan raporda gelişim süreci ve tüm katılımcıların tek tek gelişim alanları paylaşıldı. Kişilerin eğitim sonrası aldıkları aksiyon planları takip edildi.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Mükemmel Müşteri Memnuniyeti Projesi

115 yıldan uzun geçmişiyle Fransa kökenli uluslararası bir kuruluştur. 128 ülkede faaliyet gösteren grup, üç farklı marka adı altında üretilen ve satılan özel otomobiller ve ticari araçlar üretir. Dünya genelinde 4. büyük otomobil üreticisi olan şirketin tüm dünyada 120.000'den fazla çalışanı bulunmaktadır.

Proje Bilgisi

  • Şirket, 2015 yılında Global olarak tüm Dünya’da başlayan “Mükemmel Müşteri Memnuniyeti” projesi için her ülkede, projeyi gerçekleştirebilecek uluslar arası bir Eğitim Danışmanlık şirketi arayışına girmiştir. Bu noktada “Müşteri Deneyimi” projelerini yürütmüş, otomotiv sektöründe ve lüks segmentte farklı markalara eğitim ve danışmanlık hizmeti veren, tecrübeli danışmanları ile projeyi Global platformda sürdürebilecek firmalar ile görüşmelerini gerçekleştirmiştir. Görüşmeler sonrasında her eğitmen tarafından demo sunumlar gerçekleştirilmiş ve Global projenin Türkiye bacağında PDR International ile anlaşma imzalanmıştır.
  • Fransa Global’den gelen “Mükemmel Müşteri Memnuniyeti” projesinin tüm dökümanları Türkçe ’ye çevrilmiştir. Eğitmenlerimizin bayi ziyaretleri, iç workshopları, eğitim ve üst yönetim ekipleri ile gerçekleştirdikleri toplantılar sonrasında akış Türkiye’ye özel uyarlanmıştır. Proje de yer alan 3 danışmanımız Fransa’ya giderek 2 günlük programın demosunu tüm Dünya’dan gelen iç eğitmenlere gerçekleştirmiştir.
  • Program içeriğine dair öneriler ve referanslar sonrasında Türkiye’nin desteğiyle, projenin Romanya’da da belirlenen firma ile gerçekleştirilmesi anlaşması yapılmıştır.
  • 2015-2016-2017 ve 2018 yılında Türkiye’de, PDR International tarafından 142 günün üzerinde, 720’ den fazla çalışanın 2 modülden oluşan 4 günlük ”Mükemmel Müşteri Memnuniyeti” programları tamamlanmıştır.
  • Programlar öncesinde bayi ziyaretleri gerçekleştirilmiş, müşteri memnuniyeti anket sonuçları, araç satış rakamları ve şebekenin gelişim alanlarına göre uygulama ve örnekler eğitim programına entegre edilmiştir.
  • Satış Müdürleri, Satış Danışmanları, Servis Müdürleri, Servis Danışmaları, Yol Yardım, Müşteri Hizmetleri ve Teknisyen ekipleri için gerçekleştirilen proje sonuçları, memnuniyet oranları her yıl belirlene hedefler doğrultusunda ölçümlenmektedir.
  • Projenin yıllar itibariyle sahadaki ve müşteri memnuniyetindeki artış oranları da göz önünde bulundurularak, 2019 yılı itibariyle Türkiye’ye özel olarak program 3 gün olarak revize edilmiş ve tüm şebeke çalışanlarına gerçekleştirilmeye devam etmektedir.
  •  

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Postabaşı Gelişim Projesi

Müşterimiz, Türkiye'de iki ayrı fabrika ile üretim yapan ve uzun yıllardır devam eden geniş bir satış ağına sahip otomotiv sektörünün önde gelen kuruluşlarındandır. Binek, hafif ticari, minibüs, otobüs ve kamyon satışlarında gerek iç satış gerekse ihracat alanlarında şampiyon olan müşterimiz; Avrupa'da son üç yıldır en hızlı büyüyen ülkesi konumunda olan Türkiye'ye yatırımlarına özel bir önem vermektedir. Müşterimiz, bu başarısını sürekli gelişmeye açık yapısı ve çalışanlarının mesleki / teknik ve insani beceriler konularındaki eğitimler ile destekliyor. 2008 yılından bugüne kadar PDR International ile birlikte gerçekleştirilen mavi yakalı ilk kademe yöneticilerin "yönetsel becerilerini geliştirme" programı halen uygulanmaktadır.

Proje Bilgisi

  • Projenin başında gelişim alanları ve davranışsal hedefler belirlendi, her bir alanın gelişiminin nasıl ölçüleceğine ve nasıl takip edileceğine karar verildi.
  • Bu analizlerin sonucunda planlanan eğitim programlarının her biri analizlerin sonuçlarına ve gelişmesi gereken alanlara odaklandı.
  • Her biri iki günden oluşan toplam üç modül tasarlandı.
  • Her bir modülün arasında bir kısa anket / çalışma /proje ödevi veya birebir geribildirim seansı planlandı.
  • Modüllerin sonunda katılımcıların kendi gelişimleri için belirledikleri aksiyon planlarının gerçekleşmesini ve hayata geçmesini desteklemek için takip günleri gerçekleştirildi.
  • Proje süresinde öncelikle İnsan Kaynakları olmak üzere yöneticiler ile aktif bilgi paylaşımı yapıldı.
  • Mavi yakalı ilk kademe yöneticilerin "yönetsel becerilerini geliştirme" projesi 2008 yılının son çeyreğinde planlandı tasarlandı ve 2009 yılının ilk çeyreğinde hayata geçirildi. O zamandan günümüze yeni gruplar eklenerek başarı ile devam ediyor.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Bayi ve Bölge Satış Yöneticileri Programı

Özgürlüğün ve ekonomik gelişimin anahtarı olan modern ulaşım çözümleri geliştirmek üzere, dünyada kuruluşu 1889 yılına dayanan firma, Türk Lastik pazarına; otomobil, kamyonet, ağır vasıta, tarım, iş makinası ve forklift lastikleri dağıtımı yapmak üzere; 1996 yılında girmiştir. Bilinirliğini, Türkiye pazarındaki uzun süreli varlığına ve ürünlerinin kalitesine borçlu olan firma, kendisine güvenen 300'ü aşkın bayi ağı sayesinde her geçen gün daha fazla sayıda kullanıcıya ulaşmaktadır.

Projenin amacı, Türkiye’nin farklı bölgelerinde yer alan geniş bayi ağında sorumlu Bölge Satış Yöneticilerinin satış süreçlerinde iletişim ve müzakere becerilerini gözden geçirmeleri, gelişmiş ve gelişime açık yönlerini kendi vakaları üzerinden karşılıklı bilgi paylaşımı yaparak değerlendirmektir.

Proje Bilgisi

  • Kurum kendi içinde yaptıkları global ölçümleme modeli ile hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirlemiştir
  • Eğitime katılacak olan, firmanın belirlediği farklı bölgelerde görev yapan kişilerle, telefon üzerinden saha ihtiyaç analiz çalışması yapılmıştır
  • Saha görüşmesi sonrasında oluşturulan nihai içerik Akademi Yöneticileri ve eğitim danışmanları ile yapılan toplantılar neticesinde nihai haline getirilere sunulmuştur
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlanmıştır.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Satış Akademisi Projesi

Otomotiv sektöründe, Türkiye'nin ve dünyanın en iyi servis hizmetini veren ve Türk Otomotiv Sektörü'nde ilk 5'inci sırada yer almayı hedefleyen, sektörün önde gelen markalarından ve distribütörlerinden biri olan müşterimiz, tüm Türkiye çapındaki yetkili satıcıları ISO 9001 Kalite Belgesi'ne sahip olan ilk ve tek markadır. 2009 yılında kurum ile yaptığımız görüşmeler sonrasında bayi teşkilatında görev yapan satış ve satış sonrası hizmetler çalışanları için uzun soluklu, ölçülebilen ve takip edilebilen bir sistem oluşturulması hedeflendi. Personel devir hızının azaltılması, ekiplerin mevcut performanslarının ölçümlenerek, hedeflenen noktaya getirilmesi amaçlandı. Yapılan saha çalışmaları, gizli müşteri uygulamaları sonrasında kuruma özel bir Akademi planı oluşturuldu. Akademi programı çerçevesinde 2009 yılından beri satış, kişisel gelişim ve yönetim konularında eğitim ve gelişim programları tasarlanmaktadır.

Proje Bilgisi

  • 450 kişilik satış ekibinin kurumun belirlediği kriterler doğrultusunda mevcut durumları ve gelişim alanları yapılan envanterler ile ölçümlendi.
  • Ölçümleme sonrasında 'Bronz- Gümüş- Altın' olarak seviyelendirilen tüm ekibin eğitimleri 3 yıllık Akademi planı çerçevesinde tasarlandı.
  • Tüm Satış ve Satış Sonrası Hizmet ekiplerinin performans kriterleri tekrar belirlendi. Bu doğrultuda yıl içinde aldıkları eğitimler, gizli müşteri sonuçları, eğitimler öncesi ve sonrasında aldıkları testlerin sonuçları KPI skorlarını belirlemek adına kullanıldı.
  • Satış ve SSH süreçlerinin belirlenmesi için seçilen bayilerde saha çalışmaları yapıldı.
  • Her bir eğitim sonrasında katılımcının performansını yansıtan "kişisel karneler" hazırlandı ve yöneticiler ile paylaşıldı.
  • Gizli müşteri sonuçlarında çıkan gelişim alanlarına özel workshop programları tasarlandı ve gerçekleştirildi.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Yetkinlik Gelişim Projesi

Merkezi yurtdışında bulunan, dünyanın en büyük ağır ticari araç ve dizel motor üreticilerinden biri olan bir grup şirketidir.

1927'de kurulan şirket, açık olup 100.000'den fazla çalışan istihdam etmektedir.
Dünya çapında 19 ülkede bulunan üretim tesisleri ile 190'dan fazla ülkeye ürünlerini satmaktadır.

Kaliteli ürün, kaliteli servis ilkesi ile yola çıkan şirket, güvenlik ve çevreye duyarlılık konusunda da sektöründe öncü olmaktadır.

Proje Bilgisi

  • Şirketin Türkiye operasyonunda yer alan Üst Düzey Yönetici, Ara Kademe Yönetici, Orta Kademe Yönetici, Uzman ve Uzman Yardımcısı pozisyonlarında görev yapan kişilere, kurumun globalde belirlediği kriterler doğrultusunda, gelişim alanlarını kendilerinin belirlediği ölçümleme çalışması yapıldı.
  • Ölçümleme sonrasında, global platformda online ve lokal platformda sınıf eğitimi olarak verilecek eğitim başlıkları belirlendi ve kişilerden bunun onayları alındı.
  • Projede görev yapacak eğitim danışmanları ile saha çalışmaları yapılarak eğitim içerikleri tasarlandı.
  • Ölçümleme ve saha çalışmaları neticesinde nihai içerikler kurumua özel tasarlandı.
  • Her bir eğitim sonrasında katılımcının performansının da özet olarak paylaşıldığı eğitim raporları hazırlandı.
  • PDR LMS portalı üzerinden eğitim bazında konular belirlenerek takip sistemi oluşturuldu.
  • Katılımcılarla 3-6-9 aylık periyotlar halinde makale paylaşımları yapıldı.

 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.