Şirket Birleşmesi Sonrası Yönetici Gelişim Programı

İş ortağımız olan firma, lokal olarak bilişim teknolojileri ve tasarımı, veri bütünlüğü ve süreç analizi konularında lider olan firma SAP süreçlerinde sağladığı alternatifli çözümler ile sektörünün öncü kuruluşlarından biridir. Türkiye’deki büyük firma ve holdinglerin yanı sıra KOBİ’lere de sektörel hazır içerikli çözümler üretmektedir. Halihazırda da uluslararası vizyonuyla süreçleri bu bakış açısı ile sürdürmektedir.

Proje, aynı sektörde faaliyet gösteren üç şirketin birleşmesi sonucunda atanan yöneticilerin yeni kurum kültürüne adapte olabilmesi ve ekiplerini buna göre yönetebilmesi için kuurmsal bir yönetim anlayışı oturtmak amacıyla kurgulanmıştır.

Proje Bilgisi

  • İnsan Kaynakları ekibi ile birlikte detaylı bilgilendirme toplantısı yapıldı ve süreçlerle ilgili bilgi alındı.
  • Yöneticiler ile odak grup toplantısı yapılarak beklentileri alındı ve İnsan Kaynakları ekibine raporlanarak bilgilendirildi.
  • Yöneticilere “Yönetim Gelişim Anketi” online yapıldı ve kişi bazında rapor çıkartıldı; çıkan veriler eğitim içeriğine yerleştirildi.
  • Son haline getirilen eğitim diaları firma ile demo sunum yapılarak paylaşıldı ve onay alındı.
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlandı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Performans Gelişimi Projesi

Türkiye’nin önde gelen kurumlarına Danışmanlık, Sistem Entegrasyonu ve Proje Yönetimi hizmetleri sunmak amacıyla 2011 yılında kurulan firma, kurumlara finansal hizmetlerden dijital çözümlere kadar geniş bir alanda; analiz, sistem tasarımı ve entegrasyonu, yazılım, test ve proje yönetimi konularında hizmet veriyor.

Proje Bilgisi

  • Her kademeden çalışanlarının performans gelişimine katkı sağlamak isteyen firma yetkilileri ile çalışanlar için bir Eğitim İhtiyaç Analizi yaptık. 
  • Bu ihtiyaçlara karşılık gelecek eğitim içeriklerimizi oluşturduk ve firma ile paylaştık. 
  • Toplam 8 modülde gerçekleştirilen eğitimler sonunda katılımcılar, ilk izlenim oluşturmada profesyonel imajın önemini ve profesyonelliğin 5 Boyutu ile ilgili bilgi sahibi oldu. 
  • Yazılı iletişimi etkin kılacak temel yaklaşımın, düzenin ve tarzın nasıl olması gerektiğini öğrendi.
  • Zamanını etkin bir biçimde planlayarak daha verimli ve etkili çalışma alışkanlıkları geliştirdiler.
  • Problemin kök nedenlerini bularak çözümler üretip geliştirmeyi öğrendi.
  • Yenilikçi düşünme tekniklerini öğrenip, kişisel inovasyon becerilerini geliştirmek için teknikler öğrendiler.
  • Zihin haritaları yapmayı ve anahtar kelime seçmeyi öğrenerek not tutma, sunum, eğitim hazırlama, film ve kitabı hafızaya kaydetme, organizasyon yapma ve değerlendirme yapma becerilerini geliştirdiler.
  • Etkileme için püf noktaları ve iknanın psikolojisini öğrendiler.
  • Farklı insanların farklı iletişim tarzları olabileceğini öğrenerek, bu tarzların diğerlerini nasıl etkilediğini anladılar.
  • Sürecin sonunda gelinen nokta İnsan Kaynaklarına raporlandı. 

 

 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Liderlik Gelişimi Projesi

Merkezi İstanbul’da olan müşterimiz, güçlü tecrübesi ve bilgi birikimi ile bankalara, bireysel emeklilik ve sigorta firmalarına, finansal kiralama şirketlerine, operatörlere, hava yolları firmalarına ve sektörlerinde önde gelen diğer firmalara kendi markası olan ve distribütörlüğünü yaptığı yazılım çözümlerini ve entegrasyon hizmetlerini sunmaktadır. Yazılım ve hizmet gelirleri bazında Doğu Avrupa’nın en büyük bilişim şirketlerinden biridir. Şirket, finans ve bankacılık, kamu ve endüstri de dahil olmak üzere çok çeşitli sektörlere yönelik çözümler üzerine uzmanlaşmıştır. 13 ülkede 1500’den fazla çalışana sahiptir.

Orta ve üst düzey yöneticilerine yönelik gelişim projesi kapsamında yolları PDR International ile kesişen müşterimiz eğitim öncesi ölçümleme, her biri 2 günden oluşan toplam 3 aylık bir sürede bilgi beceri yoğun bir eğitim planı ardından tekrar ölçümleme ile katılımcıların geçirdiği aşamayı anbean takip etmiştir.

Proje Bilgisi:

  • İnsan Kaynakları departmanının belirlediği ölçütlerde yöneticiler 360 derece ölçümlemeye tabii tutulmuşlardır. Yönetim Gelişim Anketi dediğimiz 20 farklı başlıkta yönetim becerilerini ölçen anketimiz sonucunda her bir katılımcı için 36 sayfalık bir rapor çıkmıştır.
  • Bu raporlar eşliğinde ICF onaylı koç olan Eğitim ve Performans Geliştirme Danışmanımız Etkin İnsan Yönetimi eğitiminin içeriği çıkan raporlara göre yeniden planlayarak öne çıkaracağı başlıkları belirledi.
  • İnsan Kaynakları ile paylaşılan içeriğin onayının ardından eğitimlere başlandı.
  • Eğitim sonrasında tekrarlanan ölçümleme ile eğitim ile beraber gelinen nokta tespit edildi ve müşterimize raporlandı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Müşteri Memnuniyeti Araştırması

Almanya'nın önde gelen sigorta gruplarından biri olan firma asıl ilgi alanı olan inşaat risklerinde pazar lideri konumundadır.

Proje Bilgisi

  • Alanında lider olan firma sahip olduğu müşterilerinin verdikleri hizmetlerden ne kadar memnun olduğunu detaylı bir analiz çalışması ile tespit etmek istedi.
  • Memnuniyeti ölçmek istedikleri konu başlıkları firma yetkilileri ile birlikte belirlendi.
  • Her bir başlık için etkili sorular hazırlandı.
  • İletişim bilgileri verilen tüm müşteriler ile anketler paylaşıldı.
  • Anket cevaplama süresi tamamlandıktan sonra hazırladığımı detaylı araştırma raporu şirket yetkilileri ile paylaşıldı.
  • Bu raporda hem korunması gereken yüksek memnuniyet sahibi alanlar hem de iyileştirilmesi gereken düşük memnuniyete sahip alanlar net bir şekilde paylaşıldı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Liderlik Gelişimi Projesi

Türkiye’de sofra camı üretimiyle 20 yıldır sektörde inovatif ve teknoloji odaklı bir rol üstlenen firma toplam 300 bin metrekarelik alan üzerine kurulu iki üretim tesisi ve İstanbul’da satış ve pazarlama ofisi ile birlikte 2.000 kişiye istihdam sağlıyor. Türkiye’nin her noktasına ulaşan güçlü bir satış ve dağıtım ağına sahip firmanın yenilikçi ve özgün cam tasarımları, dünyada başta Fransa, İspanya ve İran olmak üzere, Brezilya’dan Çin ve Filipinler’e kadar 130 farklı ülkeye ihraç ediliyor. Firma, cam üretimi ile ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerini bünyesinde 2001 yılında kurduğu “fabrika içinde fabrika” olarak nitelendirilen Teknopark’ta gerçekleştiriyor. İnovasyon odaklı Teknopark, alanında kendi üretim teknolojisini oluşturan dünyadaki 3 firmadan biridir.

Proje amacı, Orta ve üst düzey yöneticiler; iletişim, yöneticilik ve koçluk becerilerini geliştirmek ve etkin koçluk yöntemleri kullanarak bireysel ve ekip olarak başarılarını pekiştirmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Temelde koçluk alan kişilerin (danışanların) "Değişimlerini kolaylaştırmak, performanslarını arttırmak ve işten alınan doyumlarını yükseltmek" hedeflendi. 

Proje Bilgisi:

  • Birebir Koçluk kendi ve çalışanlarının performanslarını artırmak için gerekli koçluk bakış açısını ve becerileri edinmek isteyen üst ve orta düzey yöneticiler için dizayn edildi.
  • Kurum içerisinde; süreç hakkında genel bilgi verildi ve danışana yönelik üzerinde çalışılması düşünülen kişisel yetkinlik hedeflerinin belirlenmesine yönelik ön toplantı yapıldı.
  • Toplantıda tespit edilen hedefler doğrultusunda (max. 3 hedef) süreçlerin başlayacağı tarihler belirlendi. Müteakiben birebir koçluk seanslarına başlandı.
  • Son seansta her bir katılımcı için (danışan-koç) birlikte genel kapanış değerlendirmesinin yapıldı, sonuç değerlendirme raporu danışan tarafından hazırlandı ve paylaşıldı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Odaklı Hizmet Gelişim Programı

1998 yılında İstanbul'da kurulan firma vize başvurularının kabulü ve değerlendirilmesi ile ilgili destek hizmetleri alanında uzmanlaşmıştır. Almanya Dışişleri Bakanlığı tarafından Ankara, İstanbul ve İzmir’de, İtalya Dışişleri Bakanlığı tarafından da İstanbul’da vize hizmetlerinin sağlanması için yetkili tek resmi kurum olan firma tüm çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını işin gerektirdiği ya da yapılan değerlendirmeler sonucunda operasyonun gelişmesi ve öğrenen bir yapıya sahip olabilmesi için saptayarak güncel eğitim ve programlar ile desteklemektedir.

Program amacı,  firmada farklı kademede görev yapan çalışanların müşteriler ile temaslarında kurumun hizmet vaadini yerine getirmesi için gereken yaklaşım ve becerilere kazanmasıdır.

Proje Bilgisi:

  • Kurum kendi içinde yaptığı ihtiyaç analiz çalışması sonrasında çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını belirlemiştir
  • Belirlenen eğitim ihtiyaçları hakkında PDR International ile toplantı yapılarak firmadan bekledikleri davranışsal hedefler alınmıştır
  • Yetkinlikler ve davranışsal göstergeler sonrasında eğitim başlıkları belirlenerek eğitim danışmanları tarafından içerikler oluşturulmuş; firma tarafından verilen vakalar konular arasına yerleştirilmiştir
  • Firma ile nihai içerikler paylaşılmış; alınan onay neticesinde içerikler son haline getirilerek sunulmuştur
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlanmıştır.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Kurumsal Gelişim Projesi

Türkiye’nin büyük gruplarından birinin çatı firması olarak kurulmuş ve lüks perakende alanında hizmet vermekte olan bir kurumdur. Mobilya, ev tekstil, ev aksesuar, lüks marka giyim gibi farklı yabancı markları çatısı altında barındırmaktadır.

Proje Yönetici seviyesi ve çalışan seviyesi olarak 2 farklı kademe çalışanları için planlanmıştır. Çalışanlar için, mağaza içinde ekip iletişimi ve müşteri ile satış süreçlerinin iletişiminin yönetimi olarak ele alınmıştır. Yönetici tarafında ise hem mağazada ekip yönetimi hem de mağazaya gelen müşteri yönetimini desteklemek amacıyla içerikler dizayn edilmiştir.

Proje Bilgisi

  • Belirlenen mağazalarda gizli müşteri olarak saha ziyaretleri gerçekleştirilmiştir.
  • Saha ziyaretleri sonucunda eğitimlerin içerikleri revize edilerek mağaza yöneticilerinin katılımı ile demo sunum yapılmıştır.
  • Mağaza çalışanlarından belirlenen grupla odak grup çalışması yapılarak beklentiler netleştirilmiştir.
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlanmıştır.

Ölçme ve Değerlendirme Araçlarımız ile ilgili detaylı bilgi için http://www.pdrinternational.com.tr/pages?name=our-assessment-and-evaluation-tools linkini tıklayın.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Deneyimi Yönetimi Projesi

Müşterimiz uluslararası perakende devi, 60 ülkede 1300 mağaza ve 12000 satış noktası ile hizmet veriyor, yenilikçi temaları ile her gün Türkiye’nin dört bir yanında müşterilerini mağazalarında ağırlıyor.

İşbirliğimiz 2016 yılında başladı ve halen başarıyla devam ediyor.

Mağaza müdür ve müdür yardımcılarının katılımı ile müşteri deneyimi-mutlu müşteri-mutlu çalışan üçgeninde özel tasarım bir deneyim yolculuğu hazırladık.

Bilgi, tecrübe ve yeni deneyimleri doğal bir öğrenme ortamı yaratarak harmanladık, markanın DNA’sında bulunan öğreti ve yaklaşımları her günün müşteri deneyimine aktarabilmek ve müşterinin her zaman ilk tercihi olmak için bizlere düşenleri konuştuk, nasıl hayata geçirebileceğimizi paylaşıp deneyimlerimizi çoğalttık.

Tüm mağaza yönetim ekibinin katılımı ile iki yıl üst üste gerçekleştirilen “müşteri deneyimi yönetimi” programının takiben yönetsel becerileri desteklemek için hazırladığımız iki modülden oluşan programımız ile projeye devam ettik.

 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Deneyimi Projesi

Müşterimiz, Türkiye'de gıda dışı perakende sektörünün önde gelen gruplarından olup, Nisan 2012 itibariyle bugün Türkiye'nin 28 ilinde 38 çok katlı, 14 konsept mağaza, 13 Outlet Mağazası ile faaliyetini sürdürmektedir. Türkiye'de perakende alanında ilklerin uygulayıcısı olan müşterimiz; koşulsuz müşteri mutluluğu yaklaşımını 3000'e yakın çalışanıyla müşterisi ile buluşturmaktadır. Müşterimiz bu çerçevede 2012 yılında müşteri deneyimini desteklemek amacıyla müşteri ilişkileri ve sorunlu durumlar ile etkin şekilde başa çıkma konuları üzerinde odaklanan eğitim ve gelişim programlarında çözüm ortağı olarak PDR International'ı seçti.

Proje Bilgisi

  • Tüm mağazalardaki Müşteri İlişkileri Yönetmenlerinin ve Takım Liderlerinin katılımı ile gerçekleşen bu program adanmış bir danışman grubu tarafından ön analizlerin ve müşteri geribildirimlerinin de analize dâhil edildiği bir sürecin sonunda özel olarak tasarlandı ve gruplar halinde tekrarlandı.
  • Gelişim projesinin ilk iki adımında araştırma ve tanımlama çalışmaları yapıldı.
  • Müşteri deneyimini mükemmelleştirmeye ve zorlu durumlarla etkili şekilde başa çıkmaya yönelik bir çalışma ve eğitim programı hazırlandı.
  • Tüm mağazalardaki müşteri ilişkileri yöneticileri ve takım liderlerinin katılımı ile gerçekleşen programlar öncesinde belirlenen müşteriler ile birebir yapılan görüşmeler sonunda hazırlanan vaka ve senaryo çalışmaları eğitim akışına değer kattı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Hasta Hizmetleri Gelişim Projesi

Müşterimiz, 1995 yılından bu yana Türkiye'de hastanecilik alanında faaliyet gösteriyor ve 15 hastane, 2 Hastane Kompleksi ve 2 Tıp Merkezi ile toplam 19 hizmet merkezinde 9000 çalışan ile hastane sektöründe ülkemizin önde gelen kuruluşlarındandır. Kalite prensipleri gereği hasta ve hasta yakını memnuniyetini en üst seviyede tutma çabasını çalışanlarının her düzeyde eğitim programları ve danışmanlık hizmetleri ile destekleyerek sürdürmektedir. PDR International çözüm ortaklığında gerçekleştirilen, Hasta Hizmetleri ve Hemşirelik Hizmetleri çalışan ve yöneticileri başta olmak üzere tüm çalışanların katıldığı projenin amacı, hasta ve hasta yakını memnuniyetini artırmak, zorlu durumlarla başa çıkmak için çalışanlara pratik ve hemen uygulanabilir araçlar sağlamak ve hastanenin hizmet kriterlerinin tüm çalışanlarca en etkin şekilde uygulanmasını desteklemek olarak belirlendi.

Proje Bilgisi

  • Ön çalışması adanmış bir danışman grubu tarafından yapılan bu projede zaman zaman "gizli müşteri" adımları da gerçekleştirildi. Bu sayede eğitim etkinliği ölçümünü de içine alan proje yapılandırıldı.
  • Hastanenin devamlılık arz eden çalışma döngüsü nedeniyle uzun süreli eğitim programlarına katılmaları mümkün olmayan çalışanlar için her hafta ½ günlük programlar ve 4 ay süren bir gelişim projesi yapılandırıldı.
  • Her katılımcının her modül sonunda aksiyon planlarını yöneticisi ile paylaştığı bir takip mekanizması da projenin içine yerleştirildi ve böylece öğrenilenlerin kısa zamanda hayata geçirilmesi için küçük ama etkili bir teşvik adımı yaratılmış oldu.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Anketi Çalışması

1977 yılında beri tekstil sektöründe faaliyet gösteren firma, Türkiye operasyonundaki 3 fabrikası ile aylık 800.000 adet üretim kapasitesine sahip olup birçok dünyaca ünlü markanın üreticiliğini yürütmektedir.

Projenin amacı, 3.000’in üzerinde çalışanlarının şirkete olan bağlılık seviyelerini ölçmek, memnun oldukları ve gelişmesini bekledikleri konuların önem düzeyine göre ortaya çıkması sonucu aksiyon planları oluşturmaktır.

Proje Bilgisi

  • 4 farklı lokasyondaki mavi ve beyaz yaka çalışanlar için ayrı soru setleri hazırlandı, firmanın onayına sunuldu.
  • Mutabakat sağlanması sonucu beyaz yaka çalışanlara online, mavi yaka çalışanlara ise her bir lokasyonda dağıt & topla tekniği ile anketler uygulandı.
  • Tüm anketler analiz edilerek her bir başlık için raporlar hazırlandı ve firmayla paylaşıldı.

Ölçme ve Değerlendirme Araçlarımız ile ilgili detaylı bilgi almak için http://www.pdrinternational.com.tr/pages?name=our-assessment-and-evaluation-tools linkini tıklayın. 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.