Çimento

Akademi Projesi

Müşterimiz, Türkiye Çimento Endüstrisi'nin kapasite ve pazar lideri olarak faaliyetlerini 5 fabrikada, satışlarını 6 coğrafi bölgede sürdüren, ülke pazarında etkin rol oynayan, saygın ve lider bir topluluk olma vizyonu ile çalışmalarını devam ettiren bir kuruluştur. Kuruluş, 2011 sonuçlarına göre 7 şirketi ile 2010 yılına göre Satış Gelirinde %11, Net Kârda %4, Esas Faaliyet Kârında %34 artış sağlamıştır.

Müşterimiz, 9 şirketinde çalışan tüm uzman, şef ve müdürlerin yetkinliklerini arttırmayı, motivasyonu ve performansı yüksek çalışanlar ile fark yaratmayı hedeflemiş ve bu vizyonu ile sistemsel, ölçülebilir ve takip edilen bir hareket planı hazırlamayı amaçlamıştır. Projenin tüm grup şirketleri için bir Kurum Kültürü haline gelmesi ana amaç olarak belirlenmiştir. Tüm şirketlerde bu projenin ekipler tarafından sahiplenmesi, bireylerin sorumluluk üstlenmeleri, inisiyatif kullanmaları ve bu şekilde işlerine ve işlerinin sonuçlarına sahip çıkmaları hedeflenmiştir. İlk olarak tüm yönetim kademesine ve takiben tüm çalışanlara yönelik yalın organizasyon modelinde "Yalın Yönetimde Güvenli İletişim" programı gerçekleştirilmiş, Markalaşmış Kurum Kültürünün oluşturulması sonrasında, yönetici ve çalışanların yetkinliklerine göre gelişim alanları belirlenmiş ve 3 yıllık Akademi planı oluşturulmuştur. Proje sadece sınıf içi eğitimler ile değil, aynı zamanda e-learning, yaşayarak öğrenme programları ve simülasyonlar ile de desteklenmiştir.

Proje Bilgisi

  • Her bir katılımcı için her eğitim öncesinde farkındalıkları ölçmek adına ön-test uygulaması gerçekleştirildi.
  • Bu testlerin sonucunda planlanan eğitim programlarının her biri analizlerin sonuçlarına ve gelişmesi gereken alanlara odaklandı.
  • 862 kişi için özel olarak hazırlanan 10 farklı program Akademi modeli kapsamında planlanarak sistemsel ve bütünsel bir bakış açısıyla gerçekleştirildi.
  • Her bir yetkinlik ile ilgili program içersinde uygulanacak senaryolar kurum kültürüne özel tasarlandı.
  • Projede yer alan eğitimler birbirini takip eden, yetkinlik gelişimini geliştiren bir modele göre dizayn edildi.
  • Her eğitim sonrasında kişilerin gelişimlerini ve farkındalıklarını ölçen son-test uygulaması gerçekleştirildi.
  • Tüm katılımcıların programlarda geliştirmesi istenen yetkinliklerini arttırmaya yönelik belirledikleri hedefler doğrultusunda Aksiyon Planları hazırlandı.
  • Katılımcıların hazırladıkları projeler videoya çekilerek kurumsal platformda yayınlandı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Markalaşmış Kurum Kültürü Projesi

Türkiye Çimento sanayisinin önde gelen kuruluşları arasında yer alan firma, 1972 yılında kurulmuştur. Bugün, Mersin, Eskişehir, Kayseri, Niğde ve Afyonkarahisar’da bulunan 5 entegre fabrikası, Ankara’da bulunan bir öğütme tesisi, Marmara terminali ve Malatya Çimento Paketleme tesisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir.

Beyaz çimento alanında dünyanın ilk üç markasından biri olan firma, Hamburg (Almanya), Trieste (İtalya), Sevilla ve Alicante (İspanya), Gazimagusa (KKTC), Köstence (Romanya) ve Novorossiysk’de (Rusya) bulunan terminalleriyle uluslararası bir çimento üreticisidir.

Projenin amacı, firmanın çalışanlarına “Kurum Kültürüne Sahip Çalışan Olmak” fikrini benimsetmek ve hem birey hem de kurum olarak ortak bir başarı için farkındalığın nasıl hayata geçeceği ile ilgili yöntemler konusunda bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.

Proje Bilgisi:

  • Katılımcı gruba eğitim öncesi insan kaynakları departmanı iş birliği ile bir ön test uygulanarak eğitim içeriğine ışık tutacak ihtiyaç tespiti yapıldı.
  • İçeriğin ön test sonuçlarına göre belirlenmesinin ardından eğitim danışmanının hazırladığı demo sunum İnsan kaynakları birimi ile paylaşıldı.
  • Demo sunumun onayının ardından uygulama, vaka çalışmaları, oyunlar, bireysel ve grup egzersizleri ile eğitim tamamlandı.
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlandı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.



Müşteri Memnuniyeti Gelişim Programı

İş ortağımız, global arenada en çok tercih edilen, 98 ülkede 2.500 yerel yetkili satıcı aracılığıyla bölgesel ve ulusal satış şirketleri tarafından pazarlanmakta ve satılan; güvenlik teknolojisi ve inovasyon alanında dünya lideri olan bir firma.

Planlan eğitim projesinin amacı, globalde halihazırda verilen eğitimlerin Türkiye’de de aynı nitelikte ve içerikte hazırlanarak sunulmasıdır. 

Proje Bilgisi

  • Globalde verilen eğitimin içeriği, kullanılan uygulamaların know-how bilgileri PDR eğitim danışmanı ile paylaşıldı
  • Dokümantasyonların Türkçe çevirileri yapıldı ve firma ile paylaşılarak onay alındı
  • Eğitim içeriği lokal beklentiye göre dizayn edildi ve yönetim ile paylaşıldı
  • Eğitimler yüksek memnuniyet oranında tamamlanarak eğitimler esnasında gözlemlenen ihtiyaçlar belirtilmiştir
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak İnsan Kaynakları Yönetimine sunulmuştur

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Memnuniyeti Araştırması

Almanya'nın önde gelen sigorta gruplarından biri olan firma asıl ilgi alanı olan inşaat risklerinde pazar lideri konumundadır.

Proje Bilgisi

  • Alanında lider olan firma sahip olduğu müşterilerinin verdikleri hizmetlerden ne kadar memnun olduğunu detaylı bir analiz çalışması ile tespit etmek istedi.
  • Memnuniyeti ölçmek istedikleri konu başlıkları firma yetkilileri ile birlikte belirlendi.
  • Her bir başlık için etkili sorular hazırlandı.
  • İletişim bilgileri verilen tüm müşteriler ile anketler paylaşıldı.
  • Anket cevaplama süresi tamamlandıktan sonra hazırladığımı detaylı araştırma raporu şirket yetkilileri ile paylaşıldı.
  • Bu raporda hem korunması gereken yüksek memnuniyet sahibi alanlar hem de iyileştirilmesi gereken düşük memnuniyete sahip alanlar net bir şekilde paylaşıldı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Liderlik Gelişimi Projesi

Türkiye’de sofra camı üretimiyle 20 yıldır sektörde inovatif ve teknoloji odaklı bir rol üstlenen firma toplam 300 bin metrekarelik alan üzerine kurulu iki üretim tesisi ve İstanbul’da satış ve pazarlama ofisi ile birlikte 2.000 kişiye istihdam sağlıyor. Türkiye’nin her noktasına ulaşan güçlü bir satış ve dağıtım ağına sahip firmanın yenilikçi ve özgün cam tasarımları, dünyada başta Fransa, İspanya ve İran olmak üzere, Brezilya’dan Çin ve Filipinler’e kadar 130 farklı ülkeye ihraç ediliyor. Firma, cam üretimi ile ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerini bünyesinde 2001 yılında kurduğu “fabrika içinde fabrika” olarak nitelendirilen Teknopark’ta gerçekleştiriyor. İnovasyon odaklı Teknopark, alanında kendi üretim teknolojisini oluşturan dünyadaki 3 firmadan biridir.

Proje amacı, Orta ve üst düzey yöneticiler; iletişim, yöneticilik ve koçluk becerilerini geliştirmek ve etkin koçluk yöntemleri kullanarak bireysel ve ekip olarak başarılarını pekiştirmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Temelde koçluk alan kişilerin (danışanların) "Değişimlerini kolaylaştırmak, performanslarını arttırmak ve işten alınan doyumlarını yükseltmek" hedeflendi. 

Proje Bilgisi:

  • Birebir Koçluk kendi ve çalışanlarının performanslarını artırmak için gerekli koçluk bakış açısını ve becerileri edinmek isteyen üst ve orta düzey yöneticiler için dizayn edildi.
  • Kurum içerisinde; süreç hakkında genel bilgi verildi ve danışana yönelik üzerinde çalışılması düşünülen kişisel yetkinlik hedeflerinin belirlenmesine yönelik ön toplantı yapıldı.
  • Toplantıda tespit edilen hedefler doğrultusunda (max. 3 hedef) süreçlerin başlayacağı tarihler belirlendi. Müteakiben birebir koçluk seanslarına başlandı.
  • Son seansta her bir katılımcı için (danışan-koç) birlikte genel kapanış değerlendirmesinin yapıldı, sonuç değerlendirme raporu danışan tarafından hazırlandı ve paylaşıldı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Odaklı Hizmet Gelişim Programı

1998 yılında İstanbul'da kurulan firma vize başvurularının kabulü ve değerlendirilmesi ile ilgili destek hizmetleri alanında uzmanlaşmıştır. Almanya Dışişleri Bakanlığı tarafından Ankara, İstanbul ve İzmir’de, İtalya Dışişleri Bakanlığı tarafından da İstanbul’da vize hizmetlerinin sağlanması için yetkili tek resmi kurum olan firma tüm çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını işin gerektirdiği ya da yapılan değerlendirmeler sonucunda operasyonun gelişmesi ve öğrenen bir yapıya sahip olabilmesi için saptayarak güncel eğitim ve programlar ile desteklemektedir.

Program amacı,  firmada farklı kademede görev yapan çalışanların müşteriler ile temaslarında kurumun hizmet vaadini yerine getirmesi için gereken yaklaşım ve becerilere kazanmasıdır.

Proje Bilgisi:

  • Kurum kendi içinde yaptığı ihtiyaç analiz çalışması sonrasında çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını belirlemiştir
  • Belirlenen eğitim ihtiyaçları hakkında PDR International ile toplantı yapılarak firmadan bekledikleri davranışsal hedefler alınmıştır
  • Yetkinlikler ve davranışsal göstergeler sonrasında eğitim başlıkları belirlenerek eğitim danışmanları tarafından içerikler oluşturulmuş; firma tarafından verilen vakalar konular arasına yerleştirilmiştir
  • Firma ile nihai içerikler paylaşılmış; alınan onay neticesinde içerikler son haline getirilerek sunulmuştur
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlanmıştır.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Kurumsal Gelişim Projesi

Türkiye’nin büyük gruplarından birinin çatı firması olarak kurulmuş ve lüks perakende alanında hizmet vermekte olan bir kurumdur. Mobilya, ev tekstil, ev aksesuar, lüks marka giyim gibi farklı yabancı markları çatısı altında barındırmaktadır.

Proje Yönetici seviyesi ve çalışan seviyesi olarak 2 farklı kademe çalışanları için planlanmıştır. Çalışanlar için, mağaza içinde ekip iletişimi ve müşteri ile satış süreçlerinin iletişiminin yönetimi olarak ele alınmıştır. Yönetici tarafında ise hem mağazada ekip yönetimi hem de mağazaya gelen müşteri yönetimini desteklemek amacıyla içerikler dizayn edilmiştir.

Proje Bilgisi

  • Belirlenen mağazalarda gizli müşteri olarak saha ziyaretleri gerçekleştirilmiştir.
  • Saha ziyaretleri sonucunda eğitimlerin içerikleri revize edilerek mağaza yöneticilerinin katılımı ile demo sunum yapılmıştır.
  • Mağaza çalışanlarından belirlenen grupla odak grup çalışması yapılarak beklentiler netleştirilmiştir.
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlanmıştır.

Ölçme ve Değerlendirme Araçlarımız ile ilgili detaylı bilgi için http://www.pdrinternational.com.tr/pages?name=our-assessment-and-evaluation-tools linkini tıklayın.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Deneyimi Yönetimi Projesi

Müşterimiz uluslararası perakende devi, 60 ülkede 1300 mağaza ve 12000 satış noktası ile hizmet veriyor, yenilikçi temaları ile her gün Türkiye’nin dört bir yanında müşterilerini mağazalarında ağırlıyor.

İşbirliğimiz 2016 yılında başladı ve halen başarıyla devam ediyor.

Mağaza müdür ve müdür yardımcılarının katılımı ile müşteri deneyimi-mutlu müşteri-mutlu çalışan üçgeninde özel tasarım bir deneyim yolculuğu hazırladık.

Bilgi, tecrübe ve yeni deneyimleri doğal bir öğrenme ortamı yaratarak harmanladık, markanın DNA’sında bulunan öğreti ve yaklaşımları her günün müşteri deneyimine aktarabilmek ve müşterinin her zaman ilk tercihi olmak için bizlere düşenleri konuştuk, nasıl hayata geçirebileceğimizi paylaşıp deneyimlerimizi çoğalttık.

Tüm mağaza yönetim ekibinin katılımı ile iki yıl üst üste gerçekleştirilen “müşteri deneyimi yönetimi” programının takiben yönetsel becerileri desteklemek için hazırladığımız iki modülden oluşan programımız ile projeye devam ettik.

 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Müşteri Deneyimi Projesi

Müşterimiz, Türkiye'de gıda dışı perakende sektörünün önde gelen gruplarından olup, Nisan 2012 itibariyle bugün Türkiye'nin 28 ilinde 38 çok katlı, 14 konsept mağaza, 13 Outlet Mağazası ile faaliyetini sürdürmektedir. Türkiye'de perakende alanında ilklerin uygulayıcısı olan müşterimiz; koşulsuz müşteri mutluluğu yaklaşımını 3000'e yakın çalışanıyla müşterisi ile buluşturmaktadır. Müşterimiz bu çerçevede 2012 yılında müşteri deneyimini desteklemek amacıyla müşteri ilişkileri ve sorunlu durumlar ile etkin şekilde başa çıkma konuları üzerinde odaklanan eğitim ve gelişim programlarında çözüm ortağı olarak PDR International'ı seçti.

Proje Bilgisi

  • Tüm mağazalardaki Müşteri İlişkileri Yönetmenlerinin ve Takım Liderlerinin katılımı ile gerçekleşen bu program adanmış bir danışman grubu tarafından ön analizlerin ve müşteri geribildirimlerinin de analize dâhil edildiği bir sürecin sonunda özel olarak tasarlandı ve gruplar halinde tekrarlandı.
  • Gelişim projesinin ilk iki adımında araştırma ve tanımlama çalışmaları yapıldı.
  • Müşteri deneyimini mükemmelleştirmeye ve zorlu durumlarla etkili şekilde başa çıkmaya yönelik bir çalışma ve eğitim programı hazırlandı.
  • Tüm mağazalardaki müşteri ilişkileri yöneticileri ve takım liderlerinin katılımı ile gerçekleşen programlar öncesinde belirlenen müşteriler ile birebir yapılan görüşmeler sonunda hazırlanan vaka ve senaryo çalışmaları eğitim akışına değer kattı.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Hasta Hizmetleri Gelişim Projesi

Müşterimiz, 1995 yılından bu yana Türkiye'de hastanecilik alanında faaliyet gösteriyor ve 15 hastane, 2 Hastane Kompleksi ve 2 Tıp Merkezi ile toplam 19 hizmet merkezinde 9000 çalışan ile hastane sektöründe ülkemizin önde gelen kuruluşlarındandır. Kalite prensipleri gereği hasta ve hasta yakını memnuniyetini en üst seviyede tutma çabasını çalışanlarının her düzeyde eğitim programları ve danışmanlık hizmetleri ile destekleyerek sürdürmektedir. PDR International çözüm ortaklığında gerçekleştirilen, Hasta Hizmetleri ve Hemşirelik Hizmetleri çalışan ve yöneticileri başta olmak üzere tüm çalışanların katıldığı projenin amacı, hasta ve hasta yakını memnuniyetini artırmak, zorlu durumlarla başa çıkmak için çalışanlara pratik ve hemen uygulanabilir araçlar sağlamak ve hastanenin hizmet kriterlerinin tüm çalışanlarca en etkin şekilde uygulanmasını desteklemek olarak belirlendi.

Proje Bilgisi

  • Ön çalışması adanmış bir danışman grubu tarafından yapılan bu projede zaman zaman "gizli müşteri" adımları da gerçekleştirildi. Bu sayede eğitim etkinliği ölçümünü de içine alan proje yapılandırıldı.
  • Hastanenin devamlılık arz eden çalışma döngüsü nedeniyle uzun süreli eğitim programlarına katılmaları mümkün olmayan çalışanlar için her hafta ½ günlük programlar ve 4 ay süren bir gelişim projesi yapılandırıldı.
  • Her katılımcının her modül sonunda aksiyon planlarını yöneticisi ile paylaştığı bir takip mekanizması da projenin içine yerleştirildi ve böylece öğrenilenlerin kısa zamanda hayata geçirilmesi için küçük ama etkili bir teşvik adımı yaratılmış oldu.

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.




Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Anketi Çalışması

1977 yılında beri tekstil sektöründe faaliyet gösteren firma, Türkiye operasyonundaki 3 fabrikası ile aylık 800.000 adet üretim kapasitesine sahip olup birçok dünyaca ünlü markanın üreticiliğini yürütmektedir.

Projenin amacı, 3.000’in üzerinde çalışanlarının şirkete olan bağlılık seviyelerini ölçmek, memnun oldukları ve gelişmesini bekledikleri konuların önem düzeyine göre ortaya çıkması sonucu aksiyon planları oluşturmaktır.

Proje Bilgisi

  • 4 farklı lokasyondaki mavi ve beyaz yaka çalışanlar için ayrı soru setleri hazırlandı, firmanın onayına sunuldu.
  • Mutabakat sağlanması sonucu beyaz yaka çalışanlara online, mavi yaka çalışanlara ise her bir lokasyonda dağıt & topla tekniği ile anketler uygulandı.
  • Tüm anketler analiz edilerek her bir başlık için raporlar hazırlandı ve firmayla paylaşıldı.

Ölçme ve Değerlendirme Araçlarımız ile ilgili detaylı bilgi almak için http://www.pdrinternational.com.tr/pages?name=our-assessment-and-evaluation-tools linkini tıklayın. 

İlgili eğitimleri incelemek için tıklayın.