Hedef Kitle: Duygu değişimine ve daha fazla oksijene ihtiyaç duyan herkes “Kahkaha Yogası’’ yapabilir.

Süre: 3 saat

Kahkaha Yogası ile hedeflenen çalışanların streslerini azaltmak; motivasyon ve enerjilerini yükseltmek, takım ruhunu pekiştirmek, performanslarına katkı sağlamaktır.

Kazanımlarınız

Yoga nefes teknikleri ve kahkaha egzersizlerinin birleşmesi ile vücudumuza ve beynimize giden daha fazla oksijen ve salgılanan endorfin (mutluluk hormonu) ile Kahkaha Yogasının kazandırdıkları:

  • Birkaç dakika içinde duygu durumunuzu değiştirir.
  • İş yeri stresini azaltır.
  • Zihni olumlu düşünme yönünde eğitir.
  • Verimlilik ve performansı arttırır.
  • Ekip çalışmasını kolaylaştırır.
  • Liderlik yeteneğini geliştirir.
  • Yenilikçilik ve yaratıcılığı destekler.
  • Pozitif çalışma ortamı yaratır.
  • İletişimi kolaylaştırır.
  • Motivasyonu arttırır.
  • Çalışanlara kişisel gelişim ve fayda sağlar.

Kahkaha Yogası Nedir?

  • Kahkaha Yogası, gülmek için mizah, espri, komik bir olaya ihtiyaç duymadan; nedensiz gülünebilen benzersiz bir kavramdır.
  • Kahkaha Yogası, bir grup içinde kahkaha egzersizleri ile başlar. Kurulan göz kontağı ve çocuk gibi oyun oynayarak atılan sahte kahkahalar bir süre sonra gerçek ve sürekli kahkahaya dönüşür.
  • Kahkaha Yogası denmesinin nedeni ise Kahkaha Egzersizleri ile Yoga Nefes Tekniğinin (Paranayama) harmanlanmasından oluşmasıdır. Bu da vücuda ve beyne daha fazla oksijen gitmesine ve sonucunda kişinin kendini daha enerjik ve daha sağlıklı hissetmesine neden olur.
  • Kahkaha Yogası kavramının dayandığı bilimsel gerçek ise isteklilik ile yapıldığında bedenin sahte ve gerçek kahkahayı ayırt edememesidir. Bu sayede kahkahanın fizyolojik ve psikolojik faydaları görülür.
  •  Kahkaha Yogası, Hintli tıp doktoru Dr. Madan Kataria tarafından 1995 yılında keşfedilmiş ve geliştirilmiştir. Bugün 100 ülkede binlerce kahkaha kulübü bulunmaktadır.

 Neden Kahkaha Yogası?

  • Kahkahanın sağlığımız üzerindeki bilimsel olarak ispatlanmış faydalarından yararlanmak için en az 10-15 dakika boyunca gülmeye ihtiyacımız var. Kahkaha yogasında kahkaha egzersizleri ile gülme süresini istediğimiz kadar uzatabiliyoruz. Öte yandan doğal kahkaha sadece birkaç saniye sürdüğü için bedendeki fiziksel ve biyokimyasal değişimler için yetersiz kalıyor.
  • Kahkahanın faydasını görmek için kahkahanın yüksek sesle, derin, diyaframdan gelmesi gerekmektedir. Oysa sosyal yaşamda yüksek sesle kahkaha atmak kabul görmeyebilir. Kahkaha yogası ile dilediğinizce yüksek sesle ve istediğiniz süre gülebileceğiniz güvenli bir ortam oluşturuyoruz.
  • Gerçek kahkaha, yaşam içindeki birçok nedene ve koşula bağlıdır. Birçok baskı hissettiğimiz bu dünyada gülmek için pek de neden bulamıyoruz. Kahkaha yogasında ise kahkahayı nedenlerinden ayrıştırarak, gülmeyi şansa bırakmıyoruz. Bu, kahkahanın sağlıkla ilgili kazanımları için en garantili yoldur.