Yetkinlik Gelişim Projesi

Merkezi yurtdışında bulunan, dünyanın en büyük ağır ticari araç ve dizel motor üreticilerinden biri olan bir grup şirketidir.

1927'de kurulan şirket, açık olup 100.000'den fazla çalışan istihdam etmektedir.
Dünya çapında 19 ülkede bulunan üretim tesisleri ile 190'dan fazla ülkeye ürünlerini satmaktadır.

Kaliteli ürün, kaliteli servis ilkesi ile yola çıkan şirket, güvenlik ve çevreye duyarlılık konusunda da sektöründe öncü olmaktadır.

Proje Bilgisi

  • Şirketin Türkiye operasyonunda yer alan Üst Düzey Yönetici, Ara Kademe Yönetici, Orta Kademe Yönetici, Uzman ve Uzman Yardımcısı pozisyonlarında görev yapan kişilere, kurumun globalde belirlediği kriterler doğrultusunda, gelişim alanlarını kendilerinin belirlediği ölçümleme çalışması yapıldı.

  • Ölçümleme sonrasında, global platformda online ve lokal platformda sınıf eğitimi olarak verilecek eğitim başlıkları belirlendi ve kişilerden bunun onayları alındı.

  • Projede görev yapacak eğitim danışmanları ile saha çalışmaları yapılarak eğitim içerikleri tasarlandı.

  • Ölçümleme ve saha çalışmaları neticesinde nihai içerikler kurumua özel tasarlandı.

  • Her bir eğitim sonrasında katılımcının performansının da özet olarak paylaşıldığı eğitim raporları hazırlandı.

  • PDR LMS portalı üzerinden eğitim bazında konular belirlenerek takip sistemi oluşturuldu.

  • Katılımcılarla 3-6-9 aylık periyotlar halinde makale paylaşımları yapıldı.


Satış Akademisi Projesi

Otomotiv sektöründe, Türkiye'nin ve dünyanın en iyi servis hizmetini veren ve Türk Otomotiv Sektörü'nde ilk 5'inci sırada yer almayı hedefleyen, sektörün önde gelen markalarından ve distribütörlerinden biri olan müşterimiz, tüm Türkiye çapındaki yetkili satıcıları ISO 9001 Kalite Belgesi'ne sahip olan ilk ve tek markadır. 2009 yılında kurum ile yaptığımız görüşmeler sonrasında bayi teşkilatında görev yapan satış ve satış sonrası hizmetler çalışanları için uzun soluklu, ölçülebilen ve takip edilebilen bir sistem oluşturulması hedeflendi. Personel devir hızının azaltılması, ekiplerin mevcut performanslarının ölçümlenerek, hedeflenen noktaya getirilmesi amaçlandı. Yapılan saha çalışmaları, gizli müşteri uygulamaları sonrasında kuruma özel bir Akademi planı oluşturuldu. Akademi programı çerçevesinde 2009 yılından beri satış, kişisel gelişim ve yönetim konularında eğitim ve gelişim programları tasarlanmaktadır.

Proje Bilgisi

  • 450 kişilik satış ekibinin kurumun belirlediği kriterler doğrultusunda mevcut durumları ve gelişim alanları yapılan envanterler ile ölçümlendi.

  • Ölçümleme sonrasında 'Bronz- Gümüş- Altın' olarak seviyelendirilen tüm ekibin eğitimleri 3 yıllık Akademi planı çerçevesinde tasarlandı.

  • Tüm Satış ve Satış Sonrası Hizmet ekiplerinin performans kriterleri tekrar belirlendi. Bu doğrultuda yıl içinde aldıkları eğitimler, gizli müşteri sonuçları, eğitimler öncesi ve sonrasında aldıkları testlerin sonuçları KPI skorlarını belirlemek adına kullanıldı.

  • Satış ve SSH süreçlerinin belirlenmesi için seçilen bayilerde saha çalışmaları yapıldı.

  • Her bir eğitim sonrasında katılımcının performansını yansıtan "kişisel karneler" hazırlandı ve yöneticiler ile paylaşıldı.

  • Gizli müşteri sonuçlarında çıkan gelişim alanlarına özel workshop programları tasarlandı ve gerçekleştirildi.


Postabaşı Gelişim Projesi

Müşterimiz, Türkiye'de iki ayrı fabrika ile üretim yapan ve uzun yıllardır devam eden geniş bir satış ağına sahip otomotiv sektörünün önde gelen kuruluşlarındandır. Binek, hafif ticari, minibüs, otobüs ve kamyon satışlarında gerek iç satış gerekse ihracat alanlarında şampiyon olan müşterimiz; Avrupa'da son üç yıldır en hızlı büyüyen ülkesi konumunda olan Türkiye'ye yatırımlarına özel bir önem vermektedir. Müşterimiz, bu başarısını sürekli gelişmeye açık yapısı ve çalışanlarının mesleki / teknik ve insani beceriler konularındaki eğitimler ile destekliyor. 2008 yılından bugüne kadar PDR International ile birlikte gerçekleştirilen mavi yakalı ilk kademe yöneticilerin "yönetsel becerilerini geliştirme" programı halen uygulanmaktadır.

Proje Bilgisi

  • Projenin başında gelişim alanları ve davranışsal hedefler belirlendi, her bir alanın gelişiminin nasıl ölçüleceğine ve nasıl takip edileceğine karar verildi.
  • Bu analizlerin sonucunda planlanan eğitim programlarının her biri analizlerin sonuçlarına ve gelişmesi gereken alanlara odaklandı.
  • Her biri iki günden oluşan toplam üç modül tasarlandı.
  • Her bir modülün arasında bir kısa anket / çalışma /proje ödevi veya birebir geribildirim seansı planlandı.
  • Modüllerin sonunda katılımcıların kendi gelişimleri için belirledikleri aksiyon planlarının gerçekleşmesini ve hayata geçmesini desteklemek için takip günleri gerçekleştirildi.
  • Proje süresinde öncelikle İnsan Kaynakları olmak üzere yöneticiler ile aktif bilgi paylaşımı yapıldı.
  • Mavi yakalı ilk kademe yöneticilerin "yönetsel becerilerini geliştirme" projesi 2008 yılının son çeyreğinde planlandı tasarlandı ve 2009 yılının ilk çeyreğinde hayata geçirildi. O zamandan günümüze yeni gruplar eklenerek başarı ile devam ediyor.