Akademi Projesi

Müşterimiz, Türkiye Çimento Endüstrisi'nin kapasite ve pazar lideri olarak faaliyetlerini 5 fabrikada, satışlarını 6 coğrafi bölgede sürdüren, ülke pazarında etkin rol oynayan, saygın ve lider bir topluluk olma vizyonu ile çalışmalarını devam ettiren bir kuruluştur. Kuruluş, 2011 sonuçlarına göre 7 şirketi ile 2010 yılına göre Satış Gelirinde %11, Net Kârda %4, Esas Faaliyet Kârında %34 artış sağlamıştır.

Müşterimiz, 9 şirketinde çalışan tüm uzman, şef ve müdürlerin yetkinliklerini arttırmayı, motivasyonu ve performansı yüksek çalışanlar ile fark yaratmayı hedeflemiş ve bu vizyonu ile sistemsel, ölçülebilir ve takip edilen bir hareket planı hazırlamayı amaçlamıştır. Projenin tüm grup şirketleri için bir Kurum Kültürü haline gelmesi ana amaç olarak belirlenmiştir. Tüm şirketlerde bu projenin ekipler tarafından sahiplenmesi, bireylerin sorumluluk üstlenmeleri, inisiyatif kullanmaları ve bu şekilde işlerine ve işlerinin sonuçlarına sahip çıkmaları hedeflenmiştir. İlk olarak tüm yönetim kademesine ve takiben tüm çalışanlara yönelik yalın organizasyon modelinde "Yalın Yönetimde Güvenli İletişim" programı gerçekleştirilmiş, Markalaşmış Kurum Kültürünün oluşturulması sonrasında, yönetici ve çalışanların yetkinliklerine göre gelişim alanları belirlenmiş ve 3 yıllık Akademi planı oluşturulmuştur. Proje sadece sınıf içi eğitimler ile değil, aynı zamanda e-learning, yaşayarak öğrenme programları ve simülasyonlar ile de desteklenmiştir.

Proje Bilgisi

  • Her bir katılımcı için her eğitim öncesinde farkındalıkları ölçmek adına ön-test uygulaması gerçekleştirildi.
  • Bu testlerin sonucunda planlanan eğitim programlarının her biri analizlerin sonuçlarına ve gelişmesi gereken alanlara odaklandı.
  • 862 kişi için özel olarak hazırlanan 10 farklı program Akademi modeli kapsamında planlanarak sistemsel ve bütünsel bir bakış açısıyla gerçekleştirildi.
  • Her bir yetkinlik ile ilgili program içersinde uygulanacak senaryolar kurum kültürüne özel tasarlandı.
  • Projede yer alan eğitimler birbirini takip eden, yetkinlik gelişimini geliştiren bir modele göre dizayn edildi.
  • Her eğitim sonrasında kişilerin gelişimlerini ve farkındalıklarını ölçen son-test uygulaması gerçekleştirildi.
  • Tüm katılımcıların programlarda geliştirmesi istenen yetkinliklerini arttırmaya yönelik belirledikleri hedefler doğrultusunda Aksiyon Planları hazırlandı.
  • Katılımcıların hazırladıkları projeler videoya çekilerek kurumsal platformda yayınlandı.

     

Markalaşmış Kurum Kültürü Projesi 

Türkiye Çimento sanayisinin önde gelen kuruluşları arasında yer alan firma, 1972 yılında kurulmuştur. Bugün, Mersin, Eskişehir, Kayseri, Niğde ve Afyonkarahisar’da bulunan 5 entegre fabrikası, Ankara’da bulunan bir öğütme tesisi, Marmara terminali ve Malatya Çimento Paketleme tesisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir.

Beyaz çimento alanında dünyanın ilk üç markasından biri olan firma, Hamburg (Almanya), Trieste (İtalya), Sevilla ve Alicante (İspanya), Gazimagusa (KKTC), Köstence (Romanya) ve Novorossiysk’de (Rusya) bulunan terminalleriyle uluslararası bir çimento üreticisidir.

Projenin amacı, firmanın çalışanlarına “Kurum Kültürüne Sahip Çalışan Olmak” fikrini benimsetmek ve hem birey hem de kurum olarak ortak bir başarı için farkındalığın nasıl hayata geçeceği ile ilgili yöntemler konusunda bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.

Proje Bilgisi:

  • Katılımcı gruba eğitim öncesi insan kaynakları departmanı iş birliği ile bir ön test uygulanarak eğitim içeriğine ışık tutacak ihtiyaç tespiti yapıldı.
  • İçeriğin ön test sonuçlarına göre belirlenmesinin ardından eğitim danışmanının hazırladığı demo sunum İnsan kaynakları birimi ile paylaşıldı.
  • Demo sunumun onayının ardından uygulama, vaka çalışmaları, oyunlar, bireysel ve grup egzersizleri ile eğitim tamamlandı.
  • Eğitim sonunda raporlar hazırlanarak kişilerin gelişmiş ve gelişime açık noktaları firmaya raporlandı.

Markalaşmış Kurum Kültürü kapsamındaki eğitim başlıkları ile ilgili bilgi almak için http://www.pdrinternational.com.tr/pages?name=branded-corporate-culture linkini tıklayabilirsiniz.