Liderlik Gelişimi Kategorisi

2018 Liderlik Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: Bilkent Holding

Bilkent Holding, bünyesinde görev yapan tüm yönetici ve liderlerin gelişimi için kapsamlı bir proje geliştirdi. Liderlik yetkinlikleri envanteri ile başlayan proje yönetim takımının birebir geribildirim ve koçluk seansları ile ilerledi. 4 modül olarak tasarlanan eğitim ve gelişim projesinin başında yapılan analiz ve ölçümleme adımlarından sonra, hedefleri destekleyecek şekilde program içerikleri gelişim alanlarına göre yeniden yapılandırıldı. Her modül arasında ara ödevler ve birebir geri bildirimlerle paylaşılanların işe aktarımı takip edildi ve beceri gelişimi desteklendi.


2017 Liderlik Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: EMİNEVİM

Gayrimenkul ve Organizasyon sektörünün başarılı firmalarından biri olan EMİNEVİM 2017 Proje Ödülleri Liderlik Gelişimi ödülü bu proje kapsamında tüm şube müdürlerinin dahil olduğu liderlik yetkinliklerini ölçerek başlayan ve kapsamlı modüler yapısı ile takip süreçleri, simülasyonlar ile devam eden bir liderlik gelişimi projesini hayata geçirdi. Proje başlangıcında ilk sene 45 şube müdürü için gerçekleştirilen Liderlik ölçümlemesi proje sonunda tekrarlanarak raporlandı. Proje 2017 yılında tüm şube müdürlerinin bireysel koçluk almasıyla devam etti ve başarılı bir şekilde sonuçlandı.


2016 Liderlik Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: MERCEDES BENZ TÜRK

Mercedes-Benz Türk Proje 2009 yılında 80 postabaşı ile başlayan proje 2015 yılına geldiğimizde 283 postabaşına ulaşmıştır. Liderlik, iletişim, takım çalışması, işe ve kuruma bağlılık kriterlerinde % 32 ila % 38 artış kaydedilmiştir. Mercedes Benz Türk Postabaşı Gelişim Projesi İnsan Kaynakları ve İmalat Bölüm Müdürlerinin iç sponsorluğunda 2016 yılında da devam etmiş ve başarıyla tamamlanmıştır.


Markalaşmış Kurum Kültürü Kategorisi

2018 Markalaşmış Kurum Kültürü Kilit Alan Proje Ödülü: HD Holding

Markalaşmış Kurum Kültürü ödülü her sene firmanın kurum kültürünü yönetici seviyesinden başlayarak çalışanlarına kadar yaygınlaştıran ve kurum kültürünü her seviye çalışanda içselleştirmeyi hedefleyen firmalara veriliyor. Türkiye’nin en büyük yerli restoran zincirine sahip bir marka olan HD Holding ile 2017 Şubat ayında başlayan eğitim gelişim yolculuğu markanın kurum kültürünü tüm yöneticilerden başlayarak çalışan seviyesine doğru genişletmek üzere tasarlandı. 2018 yılında kurum kültürünün çalışan ve yöneticiler tarafından içselleştirilip ekibe yeni katılacak çalışanların aynı gelişimi gösterebilmesi ve ortak kurum dili oluşturulması açısından eğitimin lisans devri yapıldı. Proje İç eğitmenlerin gerçekleştirdiği eğitim programı ile devam etmektedir.


2017 Markalaşmış Kurum Kültürü Kilit Alan Proje Ödülü: ENERYA ENERJİ A.Ş.

ENERYA Enerji Kurum kültüründe hedeflediği değişimi en tepeden başlayarak müşterilerine temas eden tüm çalışanlara hatta mavi yakalı çalışanları da kapsayacak şekilde genişletti. 2015 yılından bu yana devam ettiği projeler ile çalışan ve müşteri memnuniyeti ölçümlerinde hedeflerinin de üzerine çıktı. Kurum kültürünün benimsetilmesi için PDR International ile beraber gerçekleştirdiği tüm eğitim planlaması başarıyla tamamlandı.


2016 Markalaşmış Kurum Kültürü Kilit Alan Proje Ödülü: VAILLANT GROUP

       Mevcut ve potansiyel çalışanlarına kurumda çalışmanın nasıl bir deneyim olduğuna dair yeni bir algı ve yeni bir boyut kazandırmayı hedefleyen  VAİLLANT GROUP PDR International ile 2015  yılında başlayan projede Çalışan Memnuniyetini  %39’dan %53’e çıkarmış, Facebook Kariyer Takipçi Sayısını 14.325 kişiye çıkararak marka algısını güçlendirmiş ve ayrıca Devr-i Daimi %17’den %14’e çekerek şirket çalışanlarında kurum kültürü ve bağlılığı yönünde olumlu yönde farkındalık yaratmayı başarmıştır.


Performans Gelişimi Kategorisi

2018 Performans Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: Puma

Puma; dünyanın en büyük spor giyim markalarından biri olarak günlük giyim, koşu, antrenman, futbolda performans ve sokak şıklığını bir araya getiren özel tasarımları ile dikkat çekiyor. Puma’da yürütülen Performans Kategorisi projesi; yönetici, yönetici adayları, merkez ofis çalışanları, mağaza yöneticileri ve çalışanlarına yönelik olarak geliştirildi. Projenin amacı; çalışanların performansını kurumun belirlemiş olduğu hedef seviyeye çekebilmekti. İlk çalışmaları 2017 yılı Ocak ayında başlayan projede kapsamlı ön çalışma ve araştırmalar yapıldı, yönetici ve çalışanlar ile ayrı ayrı ve birlikte odak grup çalışmalarına ek olarak envanterler uygulandı. Her grubun beklenti ve ihtiyaçlarına en uygun gelişim araçları, eğitimler ve takip süreçleri planlandı ve proje takımları oluşturularak hayata geçirildi. Gelişim süreci; geribildirim seansları ve interaktif atölye çalışmaları ile desteklendi.


2017 Performans Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: ALARKO HOLDİNG

Hizmet, inşaat ve turizm alanlarında önde gelen kurumlarından biri olan ALARKO çalışanları ve yöneticileri için her yıl özel tasarlanan yetkinlik eğitimlerini gerçekleştiriyor. 1643 çalışanını performans yönetim sistemine dahil etmeyi başaran kurum 2014 yılında başlayan projesi ile sayısız sınıf eğitimi, simülasyon programı, koçluk ve mentorluk süreçlerini tamamlamıştır. Proje 2017 yılında da devam etmiş ve şu an itibariyle 1035 eğitim gününü tamamlamıştır.


2016 Performans Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: TÜPRAG Metal Madencilik San.ve Tic. A.Ş.

TÜPRAG Metal Madencilik San. ve Tic. A.Ş. PDR International iş birliği ile kurum içi takım performansının arttırılması, temel ve rol bazlı yetkinliklerin belirlenip çalışanlara kazandırılması ve her bir çalışanın farklı eğitim başlıkları ile gelişimlerini sağlamayı amaçladı. Proje sonucunda şirket itibarında %79, başarı hissinde %69, eğitim gelişiminde %67 ve marka uyumunda %57’lik bir başarı oranı yakalanmıştır.


Hizmet Gelişimi Kategorisi

2018 Hizmet Kültürü Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: Ford Otosan

Ford Otosan; “sen” varsan güç “biz”im diyen otomotiv sektörünün güçlü oyuncusudur. Ford Otosan projesinde amaç müşteri beklentilerini en iyi şekilde karşılamak ve açmak olarak belirlendi. Yapılan kapsamlı ihtiyaç analizi çalışmaları sırasında: Müşteri beklenti araştırmaları incelendi, ihtiyaç analizi yapıldı ve danışmanlık ve eğitim süreçleri ile yaratılmak istenen değerler üzerinde çalışıldı. Tüm çalışmalar analiz edildi. Projenin hedefi; her bir katılımcıda ve tüm satış sonrası servis teşkilatında “tutum ve davranışların pozitif yönde değişmesi ve müşteri beklentilerini en iyi şekilde karşılanması ve aşılması” olarak netleştirildi. Türkiye çapında tüm bayii ve yetkili servis çalışanları bu proje kapsamında 7 ayrı eğitim başlığında 10 gün eğitim aldı ve toplamda 8841 gün eğitim gerçekleştirildi. Hizmet gelişimine odaklanan proje öncesi ve sonrasındaki ölçümlemelere göre müşteri şikâyet oranlarında %18,3 oranında bir düşüş saptandı.


2017 Hizmet Kültürü Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: TCHIBO

Perakendenin büyüyen ve her sene güçlenen bir markası TCHIBO “mutlu müşteri ruhu” konsepti ile başta alan ve mağaza yöneticileri olmak üzere tüm çalışanlarının hizmet kalitesi konusunda fark yaratmasına odaklandı. Türkiye’deki tüm mağaza ve alan yöneticilerinin katılımı ile gerçekleşen markanın DNA’sını anlama ve yaşama amacına hizmet eden projemiz 2017 yılında da takip projeleri ile başarıyla sonuçlandı.


2016 Hizmet Kültürü Gelişimi Kilit Alan Proje Ödülü: DÜNYA GÖZ HASTANESİ

Görme engelli ve az gören bireylere olan algının, engelli hassasiyetlerinin uyumlaştırılarak doğru bir yaklaşım geliştirilmesi üzerine tasarlanmış, katılımcıların engelli bireylerin sosyal hayata uyumlaştırılması konusunda insiyatif almalarını sağlamak ve kurum içi hizmet kalitesini arttırmak amacıyla " İletişim Evi Eğitim Projesi" PDR International iş birliği ile tasarlandı.

Proje Hasta ve Hasta Yakınları ile birebir temasta bulunan “Hastane” kadrosundaki Mavi ve Beyaz yaka tüm çalışanlar için gerçekleştirilmiş ve programlara 723 çalışan dahil edilmiştir. Proje sonrası memnuniyet oranı %95,71’den %96,85'e yükselirken, şikayet oranı %4,29'dan %3.15’e gerilemiştir.


Yaşayarak Öğrenme Kültürü Kategorisi

2018 Yaşayarak Öğrenme Kültürü Kilit Alan Proje Ödülü: TARSİM

Tarsim; ülkemizin tarımsal üretim yapılan her yöresine, tarımı yapılan her ürüne mümkün olan en geniş kapsamlı sigorta güvencesini sağlayabilen çiftçimizin güvenini kazanmış bir kurumdur. Proje öncesinde kurum insan kaynakları, eğitim departmanı ve bölge müdürleri ile proje ihtiyaç analizi toplantısı gerçekleştirilmiş, verilmek istenen mesajlar ve proje çıktıları belirlenmiştir. 2400 sigorta eksperine kurum tarafından yapılan gamification (oyunlaştırma) analizi sonrasında projeye katılımcı sayısı 1200 kişi olarak belirlenmiştir. Yaşayarak Öğrenme projesinin hedef kitlesi olan Eksperlerin farkındalık ve beceri düzeylerini destekleyecek oyunlar ile kuruma özel tasarlanan yaşayarak öğrenme projesinde 14 danışman görev almıştır. Proje sonrasında 1200 kişiye online eğitim değerlendirmesi yapılarak önümüzdeki dönemin yol haritası çıkarılmıştır. Tarsim bu proje sırasında iç eğitimcilerine Eğiticinin Eğitimi aldırmış ve iç eğitimcilerinin de katkısı ile öğrenme kültürünü de desteklemeye devam etmektedir.


Jüri Özel Ödülleri

2018 Jüri Özel Ödülü: Dap Holding

DAP Yapı; “bir zincir, en zayıf halkası kadar güçlüdür” sözünden hareket ederek, organizasyonun belli bir vadede insan kaynağından, iş yapış süreçlerine, görev tanımlarından mekanların işlevselliğine, müşteri memnuniyetinin sağlanmasından, eğitim projelerine kadar tüm süreçleri kapsayacak bir kurum kültürü projesini gerçekleştirdi. İstanbul içi ve dışındaki tüm şantiyeleri de kapsayacak şekilde planlanan ve yürütülen proje kapsamında, liderlik gelişimi, performans gelişimi ve yaşayarak öğrenme kültürüne odaklandılar. Projenin çıktıları arasında; süreçlerdeki iyileştirmeler, çalışan motivasyonun ve iyileştirme önerilerinin artışı dikkat çeken noktalar oldu.


2017 Jüri Özel Ödülü: ABC Deterjan

ABC Deterjan PDR International’ın 5A prensibi ile kendi sektöründe fark yaratarak bir ilki gerçekleştirerek ölçümleme, performans takibi, sınıf içi eğitimler ve birebir koçluklarla eğitim ve gelişim süreci başarıyla tamamladı.